کاهش ۳ درصدی فروش شورلت کوروت در سه‌ماههٔ نخست امسال

کاهش ۳ درصدی فروش شورلت کوروت در سه‌ماههٔ نخست امسال

جنرال موتورز اخیراً آمار فروش خود در سه‌ماههٔ نخست سال جاری را منتشر کرده و تعجبی ندارد که فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. دراین‌بین اما آمار فروش شورلت کوروت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درمجموع شورلت در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ تعداد ۳,۸۲۰ دستگاه کوروت از هردو نسل C7 و C8 به فروش رسانده است. البته مشخص نیست چه تعداد از این فروش به C7 اختصاص داشته است. به‌طورکلی اما این نشان‌دهندهٔ کاهش فروش ۳.۱ درصدی کوروت نسبت به ۳,۹۴۳ دستگاهی است که در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۱۹ فروخته شده بود.

البته بدیهی است که شیوع گستردهٔ ویروس کرونا در سراسر آمریکای شمالی نقش مهمی در کاهش فروش نه‌فقط کوروت بلکه اکثر خودروهای بازار داشته است. درحالی‌که کارخانهٔ تولید کوروت از ۲۰ مارس موقتاً تعطیل و تولید این ماشین متوقف شد، تخمین زده شده که جنرال موتورز تاکنون حدود ۲۷۰۰ دستگاه کوروت C8 تولید کرده است. حال باید ببینیم در ماه‌های بعدی سال فروش این سوپراسپرت محبوب چگونه خواهد بود هرچند که قطعاً این موضوع به شرایط شیوع ویروس کرونا بستگی دارد. این در حالی است که در اواسط ماه مارس ایمیلی به نمایندگی‌های جنرال موتورز ارسال شد که سفارشات خرید کوروت مدل ۲۰۲۰ دیگر پذیرفته نخواهد شد و کسانی که خواهان خرید این ماشین هستند باید تا زمان آغاز ثبت سفارش برای مدل ۲۰۲۱ صبر کنند.

در طول سه‌ماههٔ نخست امسال جنرال موتورز مجموعاً ۶۱۸,۳۵ دستگاه خودرو به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت تمامی برندهای این گروه خودروسازی با کاهش فروش مواجه شده‌اند اما دراین‌بین اوضاع بیوک از همه بدتر است زیرا فروش آن با کاهشی ۳۴.۷ درصدی از ۵۱,۸۶۷ دستگاه در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۱۹ به ۳۳,۸۷۰ دستگاه رسیده است. همچنین کادیلاک هم کاهش قابل‌توجه ۱۵.۸ درصدی را تجربه کرده است.

اوضاع شورلت اما خیلی بد نبوده زیرا تنها ۳.۸ درصد کاهش فروش داشته است. عامل اصلی تقویت فروش این شرکت حضور کامل کراس‌اوور جدید بلیزر در بازار است زیرا درحالی‌که این خودرو در سه‌ماههٔ نخست امسال ۲۲,۱۴۴ دستگاه فروش داشته است، در مدت مشابه سال گذشته تنها ۳,۰۲۳ دستگاه فروخته بود. این در حالی است که کامارو با کاهش فروش ۴۰.۵ درصد، کلرادو با ۳۶ درصد و ایمپالا با ۶۲.۶ درصد، ضعیف‌ترین فروش را در بین محصولات شورلت داشته‌اند. در همین حال، فروش جی‌ام‌سی هم با ۵.۵ درصد کاهش از ۱۲۵,۵۷۷ دستگاه به ۱۱۸,۷۱۸ دستگاه رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.