کاهش مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

کاهش مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی جنرال موتورز

مشوق مالیاتی فدرال برای خودروهای تسلا از اول ژانویه‌ی سال جدید به نصف کاهش یافته و جنرال موتورز نیز به زودی همین شرایط را تجربه خواهد کرد زیرا این خودروساز آمریکایی دویست هزارمین دستگاه از خودروهای الکتریکی در آمریکا را فروخته است.

رویترز به نقل از منابع مطلع خبر داده که دویست هزارمین خودروی الکتریکی این خودروساز ماه پیش فروخته شده و بنابراین مشوق مالیاتی این شرکت در ماه آوریل به ۳۷۵۰ دلار کاهش خواهد یافت. در ماه اکتبر هم شاهد کاهش مشوق مالیاتی خودروهای الکتریکی به ۱۸۷۵ دلار خواهیم بود و پس از آن نیز در آوریل ۲۰۲۰ شاهد حذف کامل آن خواهیم بود.

اگرچه این خبرها توسط جنرال موتورز منتشر نشده‌اند اما احتمالاً تا چند ساعت دیگر بیانیه‌ی رسمی این شرکت روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار خواهد گرفت. صرف‌نظر از این موضوع، کاهش مشوق‌های مالیاتی می‌تواند روی فروش شورولت بولت تأثیر بگذارد زیرا این مشوق‌ها باعث می‌شوند قیمت پایه‌ی خودرو به ۲۹۹۹۵ دلار برسد.

بهای شورولت بولت ۲۰۱۹ پیش از اعمال مشوق‌ها از ۳۷۴۹۵ دلار آغاز می‌شود و با کاهش مشوق‌ها اوضاع برای این خودرو سخت‌تر خواهد شد زیرا تعدادی از خودروهای الکتریکی رقیب با مشوق مالیاتی کامل عرضه خواهند شد. به همین خاطر امکان دارد جنرال موتورز خود را در موقعیتی ببیند که بولت را ۷۵۰۰ دلار گران‌تر از رقبا می‌فروشد.

این خودروساز آمریکایی دولت را تحت‌فشار گذاشته تا مشوق مالیاتی را بیشتر کند اما به نظر نمی‌رسد که ترامپ یارانه‌ای در نظر بگیرد. این امر پاسخی به تصمیم جنرال موتورز برای تعطیلی ۵ کارخانه در آمریکای شمالی می‌باشد.

چند روز قبل مشاور اقتصادی ارشد ترامپ به خبرنگاران گفته بود مشوق مالیاتی خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نزدیک خاتمه خواهد یافت زیرا ترامپ می‌خواهد این یارانه‌ها و دیگر یارانه‌های دولت اوباما را به پایان برساند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.