کاهش قیمت نسخه‌های پایه تسلا مدل ۳ و مدل Y

کاهش قیمت نسخه‌های پایه تسلا مدل ۳ و مدل Y

شورولت چند روز پیش از بولت ۲۰۲۲ با قیمت پایه ۳۱,۹۹۵ دلاری رونمایی کرد. این خودرو قرار است از تابستان سال جاری میلادی وارد بازار شود.

قیمت بولت ۵,۵۰۰ دلار کمتر از مدل فعلی بوده و برادر آن یعنی بولت EUV تمام الکتریکی نیز قیمت پایه ۳۳,۹۹۵ دلاری خواهد داشت.

به نظر می‌رسد تسلا متوجه این موضوع شده و اقدام به کاهش قیمت مدل ۳ و مدل Y کرده است. هم‌اکنون قیمت تسلا مدل ۳ نسخه دیفرانسیل عقب رنج پلاس استاندارد از ۳۶,۹۹۰ دلار شروع می‌شود که کاهش قیمت هزار دلاری را نشان می‌دهد.

البته قیمت مدل ۳ دو موتوره چهار چرخ محرک لانگ رنج همچنان از ۴۶,۹۹۰ دلار شروع می‌شود اما بهای مدل ۳ دوموتوره چهار چرخ محرک پرفورمنس با افزایش هزار دلاری به ۵۵,۹۹۰ دلار رسیده است.

در طرف دیگر تسلا مدل Y دیفرانسیل عقب استاندارد رنج را داریم که قیمتش از ۳۹,۹۹۰ دلار شروع می‌شود و این امر حاکی از کاهش قیمت ۲ هزار دلاری می‌باشد. همانند مدل ۳، مدل Y دوموتوره چهار چرخ محرک لانگ رنج نیز همچنان قیمت ۴۹,۹۹۰ دلاری داشته اما قیمت نسخه پرفورمنس با افزایش هزار دلاری برابر با ۶۰,۹۹۰ دلار است.

اگرچه قیمت تسلا مدل ۳ دقیقاً ۲,۹۹۵ دلار بیشتر از نسخه فیس لیفت شده شورولت بولت است اما برد تخمینی آن حدود ۶.۴ کیلومتر بیشتر می‌باشد. البته باید گفت بولت EUV جدید ۵,۹۹۵ دلار ارزان‌تر از مدل Y بوده و ۱۰ کیلومتر شعاع حرکتی بیشتری دارد.

بالاتر از همه این‌ها باید گفت بولت EUV اولین شورولتی است که با سیستم نیمه خودران سوپر کروز عرضه می‌شود. این سیستم شامل رانندگی بدون دخالت راننده در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های آمریکا و کانادا می‌باشد.

صرف‌نظر از انتخاب مدنظر مشتریان، واضح است که رقابت خودروهای الکتریکی وارد مرحله تازه‌ای شده و قیمت این خودروها روز به روز کاهش می‌یابد که نشانی از جهت‌گیری صنعت خودرو می‌باشد

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.