کاهش تعداد پیشرانه‌ها و پلتفرم‌های مرسدس بنز

کاهش تعداد پیشرانه‌ها و پلتفرم‌های مرسدس بنز

مرسدس به منظور کاهش هزینه‌ها و بهبود سود خود به شدت به دنبال کاهش تعداد مدل‌ها، پلتفرم‌ها و پیشرانه‌هاست.

مارکوس شافر مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس به اتوکار گفته که این برنامه نتیجه‌ی تمرکز شرکت روی خودروهای الکتریکی است و از این لحظه به بعد همه‌چیز از جمله حذف برخی محصولات یا استفاده از قطعات مشترک بیشتر روی میز است.

او گفته است:

ما در حال بررسی سبد محصولات خود هستیم زیرا محصولات الکتریکی زیادی عرضه خواهیم کرد. دانستن پیچیدگی موجود پس از رشد چند سال گذشته به این معنی است که ما قطعاً در حال بررسی محصولات خود هستیم. ایده‌ی ما ساده است، می‌خواهیم نسخه‌های تولیدی، پلتفرم‌ها، قوای محرکه و قطعات را کاهش دهیم.

اگرچه شافر نگفته چه تعداد از محصولات مرسدس حذف خواهند شد اما می‌دانیم که این خودروساز هم‌اکنون ۴۵ مدل تولید می‌کند و بنابراین دست ژرمن‌ها برای حذف برخی از مدل‌ها باز است.

شافر می‌افزاید:

پلتفرم‌های تکی زیادی وجود دارد و می‌خواهیم آن‌ها را کاهش دهیم. در آینده همان زیرساخت مشترک برای خودروهای بیشتر را بکار خواهیم برد و شما به‌زودی نتایج این کار را خواهید دید.

محصولاتی که هم‌اکنون از پلتفرم خاص خود استفاده می‌کنند شامل مدل‌هایی مثل G کلاس، SL، AMG GT و S کلاس هستند.

شافر که درباره آینده پیشرانه‌های سنتی‌تری همچون AMG V8 سخن می‌گفت اظهار کرد این پیشرانه و نیروگاه ۱۲ سیلندر تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد تولید خواهند شد. البته شاید قوانین یورو ۷ جدید باعث شوند دایملر برنامه دیگری در نظر بگیرد.

مرسدس قبلاً چهار نسخه از پیشرانه ۲ لیتری خود معرفی کرده و شافر دراین‌باره گفته است:

این خانواده از پیشرانه‌ها می‌توانند فورا پاسخگوی هر بازاری باشند. ما چند سال پیش به منظور حفاظت خود در برابر تقاضاها و قوانین مختلف این برنامه را چیده بودیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.