کاهش ارزش سهام تسلا در پی تحویل کمتر از حد انتظار خودرو

کاهش ارزش سهام تسلا در پی تحویل کمتر از حد انتظار خودرو

پس از انتشار آمار تحویل خودروهای تسلا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی که کمتر از حد انتظار بود، ارزش سهام این خودروساز آمریکایی بیش از ۱۱ درصد کاهش یافت.

تسلا در این بازه‌ی زمانی تعداد ۶۳ هزار دستگاه خودرو را تحویل مشتریان نموده که شامل ۵۰۹۰۰ دستگاه مدل ۳ می‌باشد. این در صورتی است که تحلیلگران تخمین می‌زدند در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۵۸۹۰۰ دستگاه از این خودرو به دست مشتریان برسد. در مقام مقایسه باید گفت تسلا در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ تعداد ۹۰۹۶۶ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان داده بود.

علیرغم تحویل خودروی کمتر از حد انتظار، تسلا دوباره به پیش‌بینی خود مبنی بر تحویل ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه در سال جاری میلادی تأکید کرده است.

یکی از تحلیلگران شرکت نورد LB می‌گوید آمار تسلا بیش از آنکه ناامید کننده باشد شوکه کننده است. او اضافه کرده شک و تردیدهایی درباره‌ی بیانیه‌ی تسلا مبنی بر تحویل ۴۰۰ هزار خودرو در سال جاری وجود دارد. سابقه‌ی قبلی تسلا در عدم تحقق اهداف جاه‌طلبانه‌ی خود باعث شده سرمایه‌گذاران و تحلیلگران دید خوبی به عملکرد اعلامی این برند نداشته باشند.

تحلیل‌های RBC نیز نشان می‌دهد تحویل خودروهای تسلا مدل S و X به مشتریان بسیار ناامید کننده بوده و تخمین زده می‌شود این عملکرد باعث کاهش درآمد بیش از ۱ میلیارد دلاری این خودروساز در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی شود.

همچنین دعواهای حقوقی ایلان ماسک با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره‌ی محدودیت فعالیت مرد شماره یک تسلا را افزایش داده است. البته وکلای ماسک گفته‌اند که او هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.