کانالیس: بازار رایانه‌ شخصی و تبلت‌ تحت سلطه اپل در فصل اول 2022

کانالیس: بازار رایانه‌ شخصی و تبلت‌ تحت سلطه اپل در فصل اول 2022

گزارش فصل اول 2022 کانالیس (Canalys) نشان می‌‌دهد اپل در سه ماهه اول سال جاری میلادی توانسته با سهم بازار 18.8 درصدی صدرنشین فروش رایانه شخصی و سهم بازار 38.6 درصدی در جایگاه اول فروش تبلت قرار گرفته است. براساس همین گزارش لنوو با سهم بازار ۲۴.۹ درصدی رتبه اول فروش کروم بوک را در این سه ماهه به خود اختصاص داده است.

فروش رایانه های شخصی در سه ماهه ابتدایی 2022

بر اساس جدول‌ها و نمودارهای ارائه شده توسط کانالیس که در ادامه مشاهده خواهید کرد، فروش رایانه های شخصی و تبلت‌ها در سراسر جهان با کاهش 2.9 درصدی به 118.5 میلیون دستگاه رسیده است. طبق جدول زیر که فروش رایانه های شخصی (به همراه تبلت‌ها) را نشان می‌دهد، در بین شرکت‌های مطرح، اپل با سهم 18.8 درصدی در جایگاه اول بازار قرار گرفته و پس از آن لنوو با سهم بازار 17.8 درصدی و HP با سهم 13.4 درصدی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

البته تولیدکنندگان کوچک در مجموع 36.738 میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده‌اند و با رشد 8 درصدی، 31 درصد از سهم بازار رایانه‌های شخصی را به خود اختصاص داده‌اند.

اپل همچنان پیشتاز بازار تبلت

اگر فقط بازار تبلت‌ها را مورد توجه خود قرار دهیم، اپل در سه ماهه ابتدایی سال جاری، موفق شده تا 14.88 میلیون دستگاه را راهی بازار کند. هرچند سهم غول‌فناوری سازنده آیفون با کاهش 2 درصدی نسبت به سال قبل به 38.2 درصد رسیده، اما بر بازار تبلت تسلط دارد. سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفته و با سهم 20.4 درصدی خود 7.86 میلیون دستگاه به فروش رسانده.

رتبه سوم لیست در اختیار آمازون است که 3.57 میلیون دستگاه وارد بازار کرده و سهم خود را به میزان 3.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است. لنوو در جایگاه چهارم موفق به فروش حدود 3 میلیون دستگاه شده، اما سهم آن نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

هواوی هم با فروش 1.68 میلیون دستگاه در جایگاه پنجم قرار دارد و سهم بازار 4.4 درصدی را به خود اختصاص داده است.

افت بسیار زیادی بازار کروم‌بوک

در ادامه این گزارش همچنین عنوان شده که در فصل اول سال جدید، در مجموع 4.9 میلیون کروم‌بوک در سراسر جهان به فروش رسیده است.

با وجود کاهش 62 درصدی بازار کروم‌بوک‌ها، لنوو موفق شده تا 1.22 میلیون دستگاه را در سرتاسر جهان عرضه کند و با 24.9 درصد از سهم بازار، جایگاه اول بازار جهانی کروم‌بوک را به خود اختصاص دهد. ایسر و دل به ترتیب با فروش 1.13 میلیون و 876 هزار دستگاه و سهم 23.1 درصدی و 17.9 درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. سهم HP در بازار کروم‌بوک‌ها نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجه 82.2 درصدی همراه بوده و تعداد دستگاه‌های عرضه شده آن به 775 هزار رسیده است.

در ادامه، با توجه به مشکلاتی مانند حمله روسیه به اوکراین و همچنین شیوع دوباره ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در چین، انتظار می‌رود که بازار جهانی تبلت و رایانه‌های شخصی با محدودیت‌های زیادی مواجه شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.