کامیون الکتریکی تسلا سِمی مجوز تولید و تحویل را از EPA دریافت کرد

کامیون الکتریکی تسلا سِمی مجوز تولید و تحویل را از EPA دریافت کرد

ایلان ماسک چند هفته پیش اعلام کرد تحویل کامیون الکتریکی تسلا سِمی از اول دسامبر شروع می‌شود و شرکت پپسی اولین مشتری سازمانی این خودروساز است که اولین نسخه‌های سِمی را تحویل خواهد گرفت. از زمان اعلام شروع تولید و تحویل کامیون تسلا، ماسک به‌روزرسانی‌های بیشتری را نیز در نظر گرفت که مهم‌ترین آن‌ها هدف تولید سالانه ۵۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۲۴ و دستیابی به شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری با وجود بار و محموله‌های مختلف است.

هم‌اکنون اخبار مثبت بیشتری هم برای تسلا وجود دارد زیرا آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا یا EPA مجوز تولید و تحویل کامیون الکتریکی تسلا سِمی را صادر کرده است. این سازمان اقدام به ارزیابی کامیون کلاس ۸ تسلا کرده و تأییدیه‌های مربوط به تطابق آن با قوانین و استانداردها را صادر کرده است که این به معنی شروع فروش سِمی خواهد بود. این یک خبر مهم است زیرا برای اولین بار تسلا سِمی توانسته مجوز و تأییدیه تطابق EPA را دریافت کند. مهم‌تر اینکه صدور مجوزهای مربوطه توسط EPA باعث می‌شود این خودرو مشکلی از بابت حضور در بازار نخواهد داشت.

EPA می‌گوید تسلا سِمی ۲۰۲۳ در ۲۹ سپتامبر مجوزهای مربوط را کسب کرده و این مجوزها تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ معتبر هستند. این بیانیه اندکی پس از صدور مجوزهای تولید و عرضه نسخه‌های گوناگون تسلا مدل S، مدل X و مدل ۳ منتشر شده است. مجوزها و تأییدیه‌های تطابق EPA زمانی صادر می‌شوند که یک خودرو بتواند استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت این سازمان را پاس کند. این آژانس می‌گوید هر خودروی سبک و سنگینی که برای بازار آمریکا معرفی می‌شود باید تأییدیه‌های تطابق را دریافت کند و البته این مجوزها تنها برای یک سال معتبر هستند.

تسلا قبلاً کامیون الکتریکی خود را برای صدور مجوزها معرفی نکرده بود. EPA اما تائید کرد این محصول جدید در ژانویه ۲۰۲۳ وارد لیست خودروهای هوی دیوتی حائز شرایط دریافت مجوزها خواهد شد. اخبار یاد شده نشانه‌ای واضح از تولید و تحویل کامیون خبرساز تسلا به مشتریان است. شرکت پپسی اولین سازمانی خواهد بود که از این کامیون در تأسیسات خود در کالیفرنیا استفاده می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.