کالبدشکافی سلول باتری جدید ۴۶۸۰ تسلا

ساختار بسته باتری تسلا مدل Y پس از آنکه در تگزاس به‌طور کامل از هم جدا شد، تیم «مونرو لایو» یک باتری استوانه‌ای تایپ ۴۶۸۰ را نیز موشکافی کرد. این سلول ظرفیت بالا بخش‌های بسیار جالبی را در خود جای داده و همانند بسته‌های باتری شامل نوآوری‌های زیادی می‌شود. پیشتر به طراحی این سلول بدون تب اتصالی (تب اتصالات سلول به خروجی آن هستند)، تحقیق شیمیایی اولیه و اندازه‌گیری چگالش آن اشاره شده بوده است.

در این ویدئوی یوتیوبی مجریان تمام اجزای این سلول تسلا را به‌طور مفصل توضیح می‌دهند. آن‌ها در کنار شرح تک‌تک قطعات چند تصویر توموگرافی محاسباتی (تصاویر مشهور به CT اسکن) از سلول نشان می‌دهند که از دقیقه ۰۳:۲۰ در ویدئو مربوطه قابل مشاهده است. آن‌ها می‌گویند که سلول درون یک بسته‌بندی نسبتا ضخیم فلزی قرار گرفته که یکی از اصلی‌ترین وحیاتی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده سلول در خودروی برقی به شمار می‌رود. درون این بسته، باتری با طراحی تبلس و «گل‌های» مسی و آلومینیومی هستند.

محصول تسلا حقیقتا پیچیده محسوب می‌شود؛ چراکه از روش‌های تولید کاملا تازه‌ای در زمینه مونتاژ و جوش سلول استفاده کرده و حتی تولید مواد فعال الکترودها را نیز با بهره‌وری از متدهای خودساخته جلو برده است. در این میان تنها آنود گرافیتی از فناوری الکترود خشک باتری سود می‌برد.

با توجه به آنچه که در این باتری دیده می‌شود، می‌توان گمان برد که سازنده همچنان برای بهبود محصول خود تلاش خواهد کرد. مشخص نیست که آیا باقی باتری‌سازان بزرگ و تامین‌کنندگان از مسیر تسلا پیروی خواهند کرد یا خیر؟! ممکن است با ایجاد تفاوت‌هایی در محصولاتشان به تولید باتری‌های بهتری بپردازند. ممکن است تمام بخش‌هایی چون قواعد تولید، فناوری ساخت، طراحی تبلس، فناوری الکترود خشک باتری یا حتی ابعاد سلول را تغییر دهند.

هم‌اکنون چند شرکت بزرگ همانند ب‌ام‌و، CATL، «ایو انرژی»، «ال‌جی انرژی سلوشن»، پاناسونیک و «سامسونگ SDI» در تولید سلول‌های باتری ۴۶ میلی‌متری دخیل هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.