کارلمان کینگ، گران‌ترین شاسی‌ بلند دنیا

کارلمان کینگ، گران‌ترین شاسی‌بلند دنیا

ممکن است به‌زودی در آینده‌ای نزدیک اس‌یووی رولزرویس کولیان عنوان لوکس‌ترین شاسی‌بلند دنیا را از آن خود کند اما حالا شاسی‌بلندی بنام کارلمان کینگ (Karlmann King) این عنوان را به خود اختصاص داده است. این هیولا ساخت شرکتی چینی بنام IAT است که برخلاف اس‌یووی‌های لوکس و گران‌قیمت بازار، تجربهٔ منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند. به همین دلیل است که قیمت پایهٔ این غول چینی ۲ میلیون دلار است و حتی در صورت سفارش آپشن‌هایی چون بدنهٔ ضدگلوله، این عدد به حدود ۳.۸ میلیون دلار می‌رسد.

هرچند کارلمان کینگ در ظاهر به جنگنده‌های رادار گریز شبیه است اما درواقع این هیولا به‌هیچ‌عنوان وسیلهٔ پنهان‌کاری نیست زیرا به‌قدری بزرگ و غول‌پیکر است که بلافاصله همهٔ توجهات را به خود جلب می‌کند. سازندهٔ چینی برای ساخت این هیولا از شاسی تراک فورد F550 استفاده کرده و در زیر کاپوت آن نیز همان پیشرانهٔ ۶.۸ لیتری V10 فورد را نصب کرده است. البته گفته شده این موتور مورد تقویت قرار گرفته و حالا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

این اس‌یووی غول‌پیکر ۲.۵ متر عرض داشته و وزن آن‌هم برابر با شش تن است که این یعنی هرگز خودروی سریعی نخواهد بود به‌نحوی‌که حداکثر سرعت آن به تنها ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما در عوض، داخل کارلمان کینگ واقعاً برازندهٔ نام پادشاه است. در اینجا نورپردازی فوق‌العادهٔ داخلی، تلویزیون قابل جمع شدن، یخچال و فریزر، دستگاه اسپرسو و…، فضایی فراتر از هر اس‌یووی لوکس دیگری را ایجاد کرده‌اند. همچنین به گفتهٔ سازنده، خریداران می‌توانند نسخهٔ شش‌در و شش‌نفرهٔ این ماشین را هم سفارش دهند. از این خودرو اما تنها ۹ دستگاه ساخته خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.