کادیلاک XT6 هدف کپی‌کاری تمیزِ چینی‌ها!

کادیلاک XT6 هدف کپی‌کاری تمیزِ چینی‌ها!

صنعت خودروی چین به خاطر کپی کاری محصولات شناخته شده غربی شناخته شده است. لیست بلندبالایی از خودروهای کپی شده چینی وجود دارد اما شاید مشهورترین آن‌ها رنجروور اووک باشد. لندروور از کمپانی جیانگ لینگ موتور به خاطر تولید لندویند X7 که کپی اووک بود شکایت کرد.

اما علیرغم این اقدامات قانونی، خودروهای کپی هنوز هم در چین دیده می‌شوند. اخیراً خبر کپی چینی تویوتا لندکروزر تقدیم شما شد و حالا نوبت به کپی از کادیلاک XT6 رسیده است.

این خودرو Haue Yu نام داشته و توسط یکی از مشهورترین کمپانی‌های چینی یعنی جیلی تولید شده است. در نگاه اول شاید با دیدن خودرو فکر کنید که به کادیلاک XT6 نگاه می‌کنید. اساس طراحی خودرو به شدت مشابه شاسی‌بلند میان سایز کادیلاک بوده اما برخی تغییرات نیز وجود دارد. جلوپنجره این خودرو کوچک‌تر بوده و دیلایت ها نیز در جایگاه متفاوتی قرار گرفته‌اند. چراغ‌های عقب نیز طراحی متفاوتی به خود گرفته اما با این وجود نمی‌توان کپی کاری Haue Yu از XT6 را رد کرد.

 

البته در داخل کابین به نظر می‌رسد وضعیت متفاوتی وجود داشته و کپی XT6 کمی پیشرفته‌تر از کادیلاک واقعی است زیرا شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش بزرگ چسبیده به داشبورد هستیم.

دو پیشرانه برای جیلی Haue Yu در دسترس است که یکی از نوع ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۷۷ اسبی و دیگری هم از نوع ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی ۱۸۴ اسب بخاری می‌باشد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

در مقام مقایسه باید گفت کادیلاک XT6 از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۱۰ اسبی و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. جالب اینکه XT6 واقعی هم در چین عرضه می‌شود و بنابراین خود کادیلاک از چنین وضعیتی خشنود نخواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.