چینی الکتریکی؛ بررسی امگرند EV 2016

چینی الکتریکی؛ بررسی امگرند EV 2016

جیلی مالک چینی ولوو است و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این برند خودروسازی برند جدیدی را راهی اروپا خواهد کرد. EC7 در سال ۲۰۱۲ برای بازار انگلستان در نظر گرفته شده بود و حتی دارای ۴ ستاره‌ی ایمنی از یوروانکاپ است اما فروش آن هرگز شروع نشد. همان‌طوری که جیلی در بازار استرالیا پی برد، نسل دوم خودروها برای مصرف‌کنندگان غربی جذاب نیستند.

حال با قرارگیری طراحی قبلی ولوو آقای پیتر هاربوری در راس تیم طراحی این خودروساز، جیلی خودروهای هیجان‌انگیزتری تولید می‌کند. سال گذشته این کمپانی اعلام کرد بخش جیلی آبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ نود درصد فروش خود را به خودروهایی با انرژی‌های جدید اختصاص دهد.

بنابراین جای تعجبی ندارد که برند جدید با اسم کد L احتمالاً خودروهای الکتریکی و هیبریدی را روی خط تولید بفرستد. جیلی استودیوهای طراحی در گوتنبرگ، شانگهای، بارسلونا و لس‌آنجلس دارد و هاربوری طراحی اولین خودرو در مرکز سوئد را هدایت کرده است.

امگرند EV اولین خودروی الکتریکی جیلی است که به تنهایی توسط این کمپانی ساخته شده است. این خودرو برپایه ی EC7 قدیم که یکی از پرفروش‌ترین سدان های چین بوده ساخته شده و در بخش‌های فنی و زیبایی شاهد به‌روزرسانی‌هایی بوده است. جیلی ادعا می‌کند که در شرایط دنیای واقعی این خودرو محدوده‌ی حرکتی ۲۵۳ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد.

مدل‌های اروپایی بر پلتفرم معماری مدولار کامپکت (CMA) که توسط ولوو و جیلی توسعه یافته سوار خواهند شد. نیروی محرکه‌ی الکتریکی خودرو احتمالاً از سیستم استفاده شده در امگرند EV خواهد بود و ولووهای آینده نیز ممکن است که از همان تنظیمات استفاده کنند. مدل‌های جدید V40 و XC40 که از همان پلتفرم CMA استفاده می‌کنند ابتدا عرضه خواهند شد و پس از آن‌ها نیز شاسی‌بلند جیلی با برند L به بازار خواهد آمد.

یکی از اولین مواردی که در هنگام رانندگی با خودرو متوجه می‌شوید احیای انرژی است. پی خود را از روی میدونی گاز بردارید و خودرو بی‌درنگ سرعت خود را کاهش می‌دهد. بدون وجود هیچ دنده‌ی واقعی، انتخاب‌گر سواری کمی زائد بوده و به آسانی می‌تواند با دکمه‌ها جایگزین گردد. با انتخاب حالت اسپورت شتاب گیری خودرو کمی افزایش می‌یابد اما این تنظیمات تفاوت کمی با حالت استاندارد اکو دارد.

خبر بد اینکه محدوده‌ی حرکتی خودرو نزدیک مسافت ادعایی نیست. در هنگام شروع آزمایش شاهد نشانگر مسافت ۲۴۱ کیلومتری بودیم. رانندگی در شرایط مختلف و در یک روز گرم با کولر روشن نشان داد که خودرو با شرمندگی تنها می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. زمان شارژ شدن با استفاده از شارژر سریع تنها ۴۸ دقیقه است اما استفاده از شارژر استاندارد موجود زمان شارژ را به ۱۴ ساعت افزایش می‌دهد.

سیستم فرمان احساسی طبیعی و بالانس شده دارد. عبور از دست‌اندازها به خوبی صورت می‌گیرد و درحالی‌که پیچ‌های تند برای تست هندلینگ خودرو پیش روی ما وجود ندارد اما امگرند در جاده‌های بزرگراهی و شهری نمایش خوبی دارد. شتاب گیری خودرو بسیار بهتر از نسخه‌های بنزینی است.

در چین رنگ آبی نشان‌دهنده‌ی سبز بودن است بنابراین این رنگ به کرات در طراحی خودرو بکار گرفته شده است. جلوپنجره نیز دارای نوارهای کرومی آبی به همراه LED های روز روشن است. مواد به کار رفته در مجموع خوب هستند و پلاستیک‌های نرم زیادی در بخش بالایی داشبورد به چشم می‌آیند. تنها کیفیت بخش پشتی این خودرو را در سطح پایین‌تری قرار می‌دهد.

امگرند EV یک نشانگر جالب تکنولوژی است که احتمالاً برای ابراز وجود جیلی و ولوو در اروپا به کار خواهد آمد. این خودرو تنظیمات بهتری را نیاز دارد اما پتانسیل واضحی وجود دارد. نگرانی از محدوده‌ی حرکتی همیشه یک مسئله‌ی مهم درباره‌ی خودروهای الکتریکی است اما سیستم به‌طور بدیهی کار می‌کند و با شالوده‌ی خودروی قدیمی که در برخی خودروهای مدرن‌تر برای اروپا بکار می‌رود، سیستم می‌تواند به‌صورت رقیبی با ارزش برای نیسان لیف عمل نماید.

مشخصات امگرند EV الگانت

قیمت: ۲۸ هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: موتور همگام مگنت دائمی قدرت: ۱۲۵ اسب بخار گیربکس: یک سرعته شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۹ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.