چگونگی تست ABS روی اتوبوس‌های قدیمی مرسدس

چگونگی تست ABS روی اتوبوس‌های قدیمی مرسدس

ABS، واژه‌ای سه‌حرفی که احتمالاً جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را نجات داده است. سیستم ترمز ضد قفل ویژگی‌ای ایمنی است که از قفل شدن چرخ‌ها در زمان ترمز گیری جلوگیری کرده و از نظر بسیاری از افراد باعث بهبود رفتار خودرو در زمان چرخش فرمان در زمان ترمز گیری اضطراری می‌شود.

همانند بسیاری از سیستم‌هایی که امروزه به‌صورت استاندارد روی خودروها نصب می‌شود، ترمز ضد قفل نیز در ابتدا روی اتوبوس‌ها و کامیون‌های بزرگ دهه ۸۰ میلادی معرفی شده است. یکی از اولین خودروسازی که از این سیستم در محصولات خود استفاده کرده مرسدس بنز است که ABS را به‌صورت استاندارد از سال ۱۹۸۷ روی تمامی محصولات تورینگ خود و از سال ۱۹۹۱ تاکنون روی تمامی کامیون‌ها ارائه می‌کند.

اما مرسدس قبل از ارائه‌ی این سیستم روی محصولات خود اقدام به تست ABS روی پروتوتایپ های پیش‌تولیدی کرده بود تا از عملکرد بی‌نقص آن مطمئن شود. ویدئوی جدیدی که در کانال یوتیوب OldBenz منتشر شده تست‌های مرسدس روی تعدادی از کامیون‌ها و اتوبوس‌های کمپانی را نشان می‌دهد که در شرایط جاده‌ای خیس، برفی و ترکیبی اقدام به ترمز اضطراری می‌کنند. واقعاً دیدن اینکه چنین خودروهای بزرگی همانند توپ هاکی روی زمین یخ‌زده و خیس می‌چرخند ترسناک است.

ایده‌ی اصلی ABS بر پایه‌ی اصول ترمز گیری آستانه‌ای و هماهنگ بنا شده، چیزی که رانندگان ماهر می‌توانند با خودروهای بدون ABS آن را تا حدی اجرا می‌کنند. البته سیستم الکترونیکی بسیار سریع‌تر و کاراتر عمل می‌کند.

از سال ۲۰۰۴ نصب ABS در تمامی خودروهای سواری جدید اروپا الزامی است درحالی‌که الزام استفاده از ABS و ESP در آمریکا از اول سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شده است. این سیستم همچنین برای موتورسیکلت‌ها نیز الزامی شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.