چگونه مرسدس G کلاس را در گل‌ولای برانیم؟!

چگونه مرسدس G کلاس را در گل‌ولای برانیم؟!

نسل جدید شاسی‌بلند افسانه‌ای مرسدس G کلاس چند ماهی است که معرفی شده اما اشتوتگارتی‌ها ریشه‌های انعطاف و کاربردی این خودرو را که به اواخر دهه ۷۰ میلادی بازمی‌گردد فراموش نکرده‌اند. جدای از طراحی جعبه‌ای شکل نمادین، این خودروساز توانایی‌های آفرود G کلاس را حفظ کرده و بنابراین شما می‌توانید با این خودرو تقریباً به هرجایی که می‌خواهید سر بزنید.

با وجود دنده‌سنگین و سه دیفرانسیل قفل شونده ۱۰۰ درصدی، مرسدس G کلاس در بحث آفرود حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. برای معدود افرادی که می‌خواهند با این شاسی‌بلند به دل جنگ و کوه و… بزنند، مرسدس ویدئویی آموزشی منتشر کرده و در آن طریقه‌ی استفاده از این خودرو در زمین‌های گلی را شرح داده است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ارتفاع خودرو از سطح زمین که در ویدئو به آن اشاره شده به ارتفاع اکسل‌ها از سطح زمین اشاره می‌کند. این ارتفاع در مقایسه با ارتفاع ۲۴.۱ سانتی‌متری نسل پیشین G کلاس ۶ میلی‌متر بهبود یافته است. خودرویی که در ویدئو مشاهده می‌کنید از نوع G500 مجهز به لاستیک‌های متفاوت بوده و راننده‌ی آن نیز جسی کامبز است که به عنوان سریع‌ترین بانوی روی چهار چرخ شناخته می‌شود. او پس از ثبت سرعت ۴۴۰ کیلومتر در ساعت سال ۲۰۱۳ به این عنوان نائل آمده است.

جسی کامبز با فعال کردن دنده‌سنگین و همچنین قفل دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب آماده‌ی یک آفرود سبک شده است. مسیر در نظر گرفته خیلی توانایی‌های G500 را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد زیرا خودرو مشکلی در مواجه شدن با آن‌ها نداشته و راننده نیز با حداکثر کشش مسیر را دنبال می‌کند و البته فشار مناسبی هم روی میدونی گاز وارد می‌نماید.

مرسدس اخیراً اقدام به گسترش خانواده‌ی G کلاس و معرفی نسخه‌ی دیزلی G350d در اروپا کرده است. نهایتاً هم احتمال تولید مدل AMG G63 S و شاید نسخه‌ی لوکس مایباخ وجود دارد ولی زمان همه‌ی این‌ها را مشخص خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.