چگونه در ۵ دقیقه اپلیکیشن بازی بسازیم

چگونه در ۵ دقیقه اپلیکیشن بازی بسازیم

شرکت Appy Pie که ابزار هایی آماده برای ساخت اپلیکیشن را در اختیار کاربرانش قرار می دهد، امروز اعلام کرد که بخش بازی سازی را نیز به مجموعه خود اضافه کرده. این بدان معنا است که اکنون شما می توانید در ۵ دقیقه، بدون برخورداری از کوچکترین دانش فنی، اپلیکیشن بازی خود را بسازید و منتشر کنید. البته قطعا نتیجه کار در حد بازی های Gameloft و EA نخواهد شد، اما به هر ترتیب تجربه ساخت اپلیکیشن با محیطی که توسط شما ایجاد شده، می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. Appy Pie در ابتدای کار چند قالب آماده برای انتخاب سبک بازی را در اختیار کاربر قرار می دهد. از جمله این قالب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسکتبال
  • پازل
  • دوز
  • شلیک کننده
  • سبک فلپی برد

پس از انتخاب سبک بازی، کاربر می توانید عناوین و عناصر گرافیکی مورد نظر خود را به اپلیکیشن اضافه کند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نحوه کار با Appy Pie را به صورت گام به گام مرور کنیم. در ابتدا سبک بازی را برگزینید. برای نمونه، ما فلپی برد را انتخاب کردیم.

در مرحله بعد باید نام بازی و توضیحات مربوط به آن را وارد کنید. متاسفانه Appy pie از زبان فارسی در این قسمت پشتیبانی نمی کند. در پایین صفحه از شما خواسته می شود تا لوگو و آیکون بازی را انتخاب کنید. اگر خودتان طرحی را به وجود آورده بودید، می توانید آن را آپلود کنید، در غیر این صورت می توانید از نمونه های آماده بهره ببرید.

در آخرین مرحله جزییات بازی را باید مشخص کنید. برای مثال در بازی فلپی برد می توانید شخصیت اصلی، موانع پیش رو، و تصویر پس زمینه را تغییر دهید. در این بخش هم مانند قسمت بالا، در صورتی که خودتان تصویری را آماده کرده باشید، قادر به استفاده از آن در بازی هستید. در غیر این صورت نمونه های آماده جذابی پیش روی شما قرار داده خواهد شد.

در نهایت از بازی خود لذت ببرید. Appy Pie هر چقدر هم که بازی شما بد باشد،‌ آن را بر روی سرورهای خود جهت دانلود قرار خواهد داد، اما اگر دوست دارید بازی شما در استورهای مختلف مانند گوگل پلی، اپ استور و ویندوز فون استور قرار بگیرد، باید اندکی دست به جیب شوید. مؤسس Appy Pie در مورد مجموعه خود چنین می گوید:

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.