چمن زن هوندا با سرعت ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت!

چمن زن هوندا با سرعت ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت!

هوندا اکنون شرکتی است که انواع محصولات از خودرو و موتور سیکلت گرفته تا قایق، هواپیما، اسکوتر و ربات های انسان نما می سازد. بنابراین دیدن یک ماشین چمن زن رکورد شکن با نشان هوندا چیز عجیبی نخواهد بود.

هوندا با مشارکت مجله تاپ گیر انگلستان و بر اساس تراکتور کوچک HF2620 یک ماشین فوق العاده چمن زنی را معرفی کرده است. این ماشین چمن زن از نوع سوار شونده و با بدنه ای سفارشی که به نظر از سایر وسایل نقلیه هوندا قرض گرفته و یا الهام گرفته شده و با موتور یک لیتری خورجینی موتورسیکلت هوندا VTR 1000F Firestorm یک اعجوبه تازه در این سری از وسایل به شمار خواهد آمد. قدرت ۱۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۶ نیوتن متر در اختیار گیربکس شش سرعته سفارشی شده آن قرار می‌گیرد تا به چرخهای عقب منتقل شود. با این پیشرانه، ماشین چمن زنی هوندا قادر است ظرف تنها ۴ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به طور نظری به ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد!

این عملکرد ناشی از وزن بسیار پایین این وسیله است که با وزنی معادل ۱۴۰ کیلوگرم بدون در نظر گفتن وزن راننده یا کاه و چمن جمع شده در مخزن، نسبت وزن به قدرت ۱.۲۷۹ کیلوگرم در هر اسب بخار، را ارائه می‌کند که در حد بوگاتی است!

تیغه های چمن زن با کمک دو موتور الکتریکی به حرکت در می‌آیند و می‌توانند با سرعتی در حد ۴۰۰۰ دور بر دقیقه بچرخند و خرده های علف یا یونجه را در مخزنی که در انتهای وسیله جاسازی شده جمع کنند. با این حال در حالت کارکرد چمن زن سرعت تا ۲۴ کیلومتر بر ساعت بیشتر بالا نمی‌رود. [jwplayer player=”1″ mediaid=”41259″] صندلی مسابقه ای کبرا، فاقد کمربند ایمنی است و گذاشتن کلاه ایمنی نیز تنها چاره موجود خواهد بود. بعلاوه برای در امان ماندن از صدای بالای ۸۵ تا ۹۰ دسی بلی و حتی ۱۳۰ دسی بلی در حالت کارکرد ترکیبی دستگاه در زمان کار چمن زنی که به اندازه صدای یک جت تجاری در حال تیک آف است، می‌توان باعث آسیب فراوان و حتی از دست دادن شنوایی راننده شود. پس یکی از واجبات راندن این وسیله نیز، حفاظت کامل از گوش و شنوایی است! 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.