چرخش ۱۸۰ درجه‌ای ماسک: تسلا خصوصی نمی‌شود!

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای ماسک: تسلا خصوصی نمی‌شود!

کمتر از ۳ هفته پس از اعلام وجود سرمایه مناسب برای خصوصی‌سازی تسلا، ایلان ماسک می‌گوید این خودروساز آمریکایی همچنان سهامی عام باقی خواهد ماند.

مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا شب گذشته و پس از بحث‌های فراوان با سهامداران درباره اتخاذ بهترین تصمیم برای آینده‌ی تسلا عقیده‌ی خود را تغییر داده است.

ماسک گفته است:

با توجه به بازخوردی که دریافت کردم به نظر می‌رسد اکثر سهامداران کنونی تسلا اعتقاد دارند بهتر است ما یک کمپانی سهامی عام باقی بمانیم. همچنین تعدادی از سهامداران گفته‌اند مشکلات داخلی‌ای دارند که میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها در شرکتی خصوصی را محدود می‌کند.

ماسک ادامه داده است:

همچنین روش اثبات شده‌ای برای اکثر سرمایه‌گذاران وجود ندارد که در صورت خصوصی شدن تسلا سهام این شرکت را بخرند. اگرچه اکثر سهامدارانی که با آن‌ها صحبت کردم گفتند در صورت خصوصی شدن تسلا هم با شرکت باقی خواهند ماند اما حسی به من گفت این کار را نکن.

ماسک خاطرنشان می‌سازد فرایند خصوصی‌سازی تسلا چالش‌برانگیزتر از تصورات ابتدایی او بوده و شرکت را از رسیدن به اهداف کنونی که همان افزایش تولید مدل ۳ و سوددهی است دور می‌کند.

پس از سبک سنگین کردن اوضاع برای یافتن بهترین راه، ماسک گفته بهترین تصمیم سهامی عام ماندن تسلا است.

مرد شماره یک تسلا پس از انتشار توئیتی درباره خصوصی کردن تسلا با قیمت ۴۲۰ دلاری هر سهم طوفانی به پا کرد. اندکی پس از اظهارات ماسک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد درباره این موضوع تحقیق خواهد کرد.

ماسک در خلال مصاحبه‌ای خود با نیویورک‌تایمز تأیید کرده بود این توئیت را بدون اطلاع هیئت‌مدیره منتشر کرده است. او قبلاً به خاطر رفتارهای خود مورد انتقاد قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا منتقدان فعلاً سکوت خواهند کرد یا اینکه در آینده طوفان دیگری هم به پا خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.