چرا نفرت از تسلا این‌قدر زیاد است؟!

چرا نفرت از تسلا این‌قدر زیاد است؟!

اگرچه ما معمولاً خبرهای زیادی درباره سهام، نقاط ضعف و قوت و البته موضوعات حاشیه‌ای تسلا منتشر نمی‌کنیم اما واضح است که چنین اخباری در فضای مجازی هر روز بیشتر از روزهای قبل منتشر می‌شوند. ما نه سهامدار تسلا هستیم و نه واقعاً به ارزش کلی آن اهمیت می‌دهیم بنابراین اصلاً طرفداری نکرده و خیلی وارد بحث نمی‌شویم زیرا واقعاً پرداختن به چنین خبرهای ارزش چندانی ندارد.

با این وجود، رخ داد چنین شرایطی تقریباً اجتناب‌ناپذیر بوده و همیشه هم می‌بینیم افراد درباره وضعیت این کمپانی به افراط و تفریط روی می‌آورند. همچنین از دیدن این همه بی‌قانونی، خط انداختن روی محصولات و پست‌های بسیار منفی درباره تسلا شگفت‌زده شده‌ایم.

به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران کانال محبوب Like Tesle در یوتیوب نیز سؤالات مشابه و نگرانی‌های زیادی دراین‌باره دارد. این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا بسیاری از طرفداران و احتمالاً متنفرها از تسلا سؤالاتی درباره وجود چنین شرایطی دارند.

ما به خوبی می‌دانیم که در روزگار کنونی افراد زیادی حوصله دیدن ویدئوهای طولانی را ندارند. از طرف دیگر نیز برخی افراد ترجیح می‌دهند بجای خواندن مقاله ویدئوی آن را تماشا کنند. به همین خاطر ما از دست‌اندرکاران کانال یوتیوبی یاد شده برای انتشار جزئیات ویدئوی های خود تشکر می‌کنیم.

اما جزئیات ویدئوی یاد شده:

چرا برخی افراد از تسلا متنفرند… چیزی که اکثر مالکان محصولات تسلا می‌دانند این است که تسلاهایی که چندین سال پیش‌ تولید شده‌اند هم‌اکنون می‌توانند با استفاده از حداقل ۴ دوربین اقدام به فیلم‌برداری کنند. اساساً شما دیدی ۳۶۰ درجه از خودرو در هر زمانی خواهید داشت بنابراین واضح است که سرشاخ شدن با تسلا ایده‌ی خوبی نخواهد بود.

در واقع هر فردی که بخواهد آسیبی به خودروی تسلا بزند در نهایت بازداشت خواهد شد.

چندین ماه پیش بود که خانمی در کلرادو روی یک تسلا مدل ۳ خط انداخت و البته قبل از آن هیچ‌گونه حادثه‌ای اتفاق نیفتاده بود. پس از انتشار این ویدئو، او بازداشت شد. چندین سند دیگر درباره خط انداختن روی خودرو، تصادف و فرار کردن و لگد زدن به محصولات تسلا وجود دارد. نیازی به گفتن نیست که شما هرگز با خودروی مردم بدرفتاری نخواهید کرد مخصوصاً اگر خودروی آن‌ها تسلا باشد زیرا هرکدام از این حوادث می‌توانند به بازداشت فرد خاطی منجر شوند.

در واقع ما اخیراً یک نظرسنجی در توئیتر انجام دادیم و حدود ۹۰ درصد مالکان تسلا که پاسخ داده بودند اعلام کردند حالت sentry را فعال کرده‌اند. البته همیشه اتفاقاتی همچون پارک کردن جلوی سوپرشارژ تسلا و خراب کردن اتصالات آن‌هم وجود دارد. برخی از این موارد شاید بین‌المللی نباشند اما تمامی اتفاقات در آمریکا دیده شده‌اند.

اما مشتاقیم بدانیم که آیا این اکثر این حوادث مخصوصاً درباره برند تسلا جهت‌دار هستند یا خیر. موضوع جالب اینکه تسلا شرکتی آمریکایی بوده و کارمندان آمریکایی را استخدام کرده و می‌خواهد مرزهای خلاقیت و تکنولوژی در صنعت خودرو را جابجا کند.

چرا آمریکایی‌ها می‌خواهند علیه ریشه‌ی خود اقدام کنند؟ می‌دانیم که رسانه‌های رده میانی ضد تسلا هستند و شاید این امر توجیه‌پذیر باشد زیرا اکثر تبلیغ‌ها در این شبکه‌ها به شرکت‌های نفتی و خودروسازان پرپول تعلق دارند.

و شاید هم ما اشتباه می‌کنیم و پورشه‌ها، آئودی‌ها و مرسدس‌ها نیز با تخم‌مرغ پذیرایی شده، رویشان خط انداخته می‌شود و ما آن‌ها را نمی‌بینیم زیرا آن‌ها فاقد دوربین هستند. دوست داریم نظرات مالکان این دست از خودروها را درباره‌ی تسلا بدانیم. چرا برند تسلا تا این حد دوقطبی شده است؟

نظر شما دراین‌باره چیست؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.