چرا قدرت هامر الکتریکی شاسی‌بلند کمتر از برادر پیکاپ است؟!

چرا قدرت هامر الکتریکی شاسی‌بلند کمتر از برادر پیکاپ است؟!

هنوز دو سال تا عرضه شاسی‌بلند هامر الکتریکی به بازار فاصله داریم اما تقریباً همه‌چیز را درباره این قدبلند پاک می‌دانیم. یکی از مشخصات این خودرو قدرت کمتر سه پیشرانه الکتریکی نسبت به هامر پیکاپ الکتریکی معرفی شده در ماه‌های پیش می‌باشد.

سوپر پیکاپ هامر الکتریکی قدرت تخمینی ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۵۹۲ نیوتون متری دارد درحالی‌که برادر شاسی‌بلند فقط ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

چرا این اختلاف وجود دارد؟ ظاهراً همه چیز به ابعاد و تناسبات مربوط است. آن‌گونه که مهندس ارشد هامر الکتریکی می‌گوید فاصله بین محوری این مدل چند سانتی‌متری کمتر از فاصله بین محوری نسخه پیکاپ بوده و بنابراین مجموعه باتری‌ها و ماژول‌های کمتری را می‌توان در پلتفرم ماژولار اولتیوم جنرال موتورز جاسازی کرد؛ و برای خودروهای الکتریکی استفاده از باتری‌های کمتر به معنی شارش کمتر الکترون‌ها به سمت پیشرانه‌ها و خب قدرت کمتر خواهد بود.

با وجود پلتفرم ماژولار اولتیوم جنرال موتورز جی ام سی دو راه داشته که یکی انتخاب همان مجموعه باتری‌ها و ماژول‌های نسخه پیکاپ بوده که در این صورت فضای بار و کف تخت خودرو تحت تأثیر قرار می‌گرفت. راه دوم نیز همان تعداد باتری و ماژول کمتر و در نتیجه قدرت پایین‌تر بوده که جی ام سی روش دوم را انتخاب کرده است.

البته ۸۳۰ اسب بخار اصلاً قدرت کمی نیست. با توجه به توانایی‌های آفرود هامر الکتریکی شاسی‌بلند این خروجی بیش از حد نیاز هم خواهد بود. همچنین حفظ حداقل طول خودرو مزیت‌هایی از نظر مانور پذیری و هندلینگ دارد.

مهندس جی ام سی می‌گوید:

ما از قدرت ۸۳۰ اسب بخاری این خودرو متأسف نیستیم. پیشرانه‌های درون‌سوز زیادی نیستند که بتوانند چنین قدرتی تولید کنند.

آیا در آینده شانس افزایش قدرت شاسی‌بلند هامر الکتریکی وجود خواهد داشت؟ مهندس شرکت می‌گوید این امر می‌توان به پیشرفت تکنولوژی، ماژول‌های باتری و… مربوط باشد و در این صورت احتمال بهبود خروجی این هیولای پاک وجود خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.