چرا سیستم خودران مرسدس بهتر از تسلا است؟

چرا سیستم خودران مرسدس بهتر از تسلا است؟

مرسدس بنز مدت‌های مدیدی پیشروی بخش سیستم‌های خودران بوده و حالا می‌خواهد با معرفی مدل S کلاس فیس لیفت آن را حفظ کند.

بنا به گفته‌ی مرسدس بنز، نسخه‌ی فیس لیفت S کلاس که اواخر امسال وارد بازار می‌شود قدم بزرگ دیگری به سوی آینده‌ی رانندگی خودکار است؛ و اگرچه این موضوع شاید شبیه یک کمپین تبلیغاتی عمومی و هوشمندانه بنظر برسد اما دلیلی برای ایجاد شبهه در آن وجود ندارد.

همان‌گونه که مرسدس سال گذشته و در زمان معرفی E کلاس جدید ثابت کرد، این برند قادر است خودروهای فوق‌العاده هوشمندی بسازد که خودشان بتوانند وظیفه‌ی رانندگی را انجام دهند و احتمالاً در صورت نبود مشکلات مربوط به قوانین این موضوع رخ خواهد داد. نقطه‌ی اوج تقریباً ۲۰ سال پیشرفت داخلی در بحث تکنولوژی نیمه خودران باعث شده تا E کلاس ویژگی‌های خودران زیادی داشته باشد. این ویژگی‌ها هم‌اکنون به جدیدترین سدان پرچم‌دار بنز نیز راه یافته‌اند.

انتقال سیستم‌های کمک راننده از یک خودرو به خودروی دیگر برای مرسدس بنز سخت نیست. مرسدس می‌گوید بجای این کار، تقریباً همه‌ی موارد از دوربین‌ها و حسگرها گرفته تا نرمی فرمان در زمان تغییر جهت خودکار خود را بهبود بخشیده است. برای مثال سیستم کروز کنترل تطبیق شونده‌ی S کلاس بر پایه‌ی نسخه‌ای که در E کلاس معرفی شد ساخته شده و پیچ‌ها، میدان‌ها و… را بررسی می‌کند.

رئیس بخش رانندگی خودکار مرسدس گفته است:

S کلاس به‌روز شده قادر خواهد بود تا به‌طور قابل‌توجهی حمایت بیشتری از راننده را نسبت به سیستم‌های کنونی به عمل آورد.

کارها در این زمینه از حدود دو دهه پیش آغاز شده و متوقف نیز نخواهد شد چه آنکه از کروز کنترل‌های ابتدایی به خودروهایی رسیده‌ایم که می‌توانند بدون دخالت راننده وظایف اصلی را انجام دهند. این سیر توسعه یک مسابقه‌ی ماراتن بوده و به نظر نمی‌رسد که به پایان برسد. در کل باید گفت تکنولوژی رانندگی خودکار مرسدس برتر از رقیب آمریکایی یعنی تسلاست.

اگرچه سیستم‌های خودران تسلا قابل‌توجه هستند اما هنوز هم در مراحل توسعه بوده و از نظر قابلیت اعتماد و استفاده با تردیدهایی مواجه‌اند. برای مثال سیستم ترمز خودکار تسلا را در نظر بگیرید. این سیستم بدواً در تمامی مدل‌های تسلا وجود داشت اما سال پیش به‌طور مرموزی از روی مدل S و X حذف شد.

خواه این حذف سیستم از روی حادثه یا حوادث باشد یا چیز دیگر، تسلا هنوز خاموش مانده و چیزی نگفته است؛ اما پس از اینکه کانسومر ریپورتز به دلیل فقدان تجهیزات رتبه‌ی مدل S را کاهش داد، تسلا سریعاً ترمز اضطراری خودکار را به خودرو اضافه کرد.

مرسدس شاید بزرگ‌تر و بوروکراتیک‌تر از تسلا باشد اما درعین‌حال صبورتر نیز هست. مرسدس بجای عجله کردن در معرفی تکنولوژی‌های نوپا، با متانت و آهستگی در حال معرفی تجهیزات رانندگی خودکار بوده و آن‌ها را به‌طور مداوم بهبود می‌بخشد؛ و در بخش ایمنی، بهتر از مرسدس وجود ندارد…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.