چرا در مرسدس EQS از آینه‌های سنتی استفاده شده است؟!

چرا در مرسدس EQS از آینه‌های سنتی استفاده شده است؟!

همان‌گونه که از یک پرچم‌دار الکتریکی فوق‌العاده با قیمتی ۶ رقمی انتظار می‌رود، مرسدس EQS پر از تکنولوژی‌های مدرن است. از قوای محرکه قدرتمند شامل دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک گرفته تا هایپراسکرین ۵۶ اینچی، این سدان فول سایز و لوکس ارزش دوست داشتن را دارد. با این وجود شاید برخی افراد به آینه‌های جانبی سنتی این خودرو خرده بگیرند.

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر در مصاحبه با اتوموتیونیوز اروپا به این نکته اشاره کرده که چرا تیم تحقیق و توسعه EQS تصمیم به استفاده از آینه‌بغل‌های سنتی گرفته‌اند. به‌طور خلاصه باید گفت مرسدس از نگران خستگی راننده بوده است. همچنین الکتریسیته لازم برای دوربین‌ها می‌تواند مزیت آئرودینامیکی ناشی از حذف آینه‌های سنتی را خنثی کند.

حتی با وجود آینه‌های جانبی نسبتاً بزرگ نیز مرسدس EQS آئرودینامیک ترین خودروی تولید سری تاریخ است. با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی AMG و فعال بودن حالت اسپورت این خودرو ضریب درگ ۰.۲۰ دارد که اگرچه بیشتر از ضریب درگ فولکس‌واگن XL1 (ضریب درگ ۰.۱۸۹) می‌باشد اما باید گفت محصول دیزلی/الکتریکی فولکس‌واگن فقط به تعداد ۲۰۰ دستگاه تولید شده است. جنرال موتورز EV1 نیز ضریب درگ ۰.۱۹ داشته اما این خودرو نیز سقف تولید پایینی داشته است.

اولا کالنیوس خاطرنشان ساخته مرسدس نه تنها به معرفی تکنولوژی به‌دردبخور علاقه داشته بلکه از ایده جایگزین کردن شیشه با دوربین‌ها استقبال می‌کند و در آینده این سیستم‌ها را بهینه خواهد کرد. شایان ذکر است دایملر قبلاً از این ویژگی در کامیون‌های بزرگی همچون آکتروس استفاده کرده و آن را MirrorCam نامیده است.

مرسدس فعلاً این تکنولوژی را مناسب خودروهای سواری نمی‌داند و می‌گوید:

تیم طراحی تاکنون فهمیده که این تکنولوژی در بین خریداران طرفداران زیادی ندارد و زمانی که یک صفحه‌نمایش در کابین تصاویر پشت خودرو را نشان می‌دهد رانندگان خسته می‌شوند.

برخی خودروسازان اما متفاوت عمل کرده و از جمله محصولات مجهز به دوربین‌های جانبی می‌توان به هوندا e، آئودی E-Tron و لکسس ES اشاره کرد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند نظر هر دو طرف را جلب کند سیستم بکار رفته در برخی محصولات هیوندای و کیا است که در آن یک دوربین تکمیل کننده آینه‌بغل بوده و تصاویر را در پشت آمپرها نشان می‌دهد. هر زمان که راننده راهنمای جانبی را فعال سازد سیستم وارد عمل شده و به‌صورت مؤثری نقاط کور را حذف می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.