چرا تسلا نمی‌تواند خودروهای بیشتری بسازد؟

چرا تسلا نمی‌تواند خودروهای بیشتری بسازد؟

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیراً یک نظرسنجی درباره کامیون این برند برگزار کرد. همان‌گونه که می‌دانید کامیون الکتریکی تسلا بازهم با تعویق در زمان تولید و عرضه مواجه شده است.

پاسخ ماسک به سؤالات درباره علل تعویق تولید محصولات جدید این برند خیلی دور از انتظار نبوده و گفته شده این خودروساز آمریکایی نمی‌تواند خودروی اضافی را به‌صورت انبوه تولید کند.

همین اظهارات به وضوح نشان می‌دهد که اگر تسلا به دنبال تحویل اولین نمونه‌های کامیون خود به مشتریان باشد قطعاً این کار را به‌صورت بسیار محدود انجام داده و شاید نسخه‌های پیش‌تولیدی را ارائه نماید.

ماسک گفته است:

لطفاً زیاد وارد مسئله نشوید. همان‌گونه که قبلاً به‌صورت عمومی بیان شد، تسلا تحت تأثیر تأمین چیپ ها در کوتاه‌مدت و تأمین سلول‌های باتری در بلندمدت قرار دارد. تا زمانی که این مشکلات حل نشوند تولید خودروهای اضافی به‌صورت انبوه ممکن نخواهد بود.

همان‌گونه که مشاهده کردید ماسک به دو فاکتور محدود کننده یعنی کمبود چیپ و سلول‌های باتری اشاره کرده است و برای تولید محصولاتی همچون کامیون، سایبرتراک و رودستر باید چنین مشکلاتی حل شوند.

به نظر می‌رسد مسئله کمبود چیپ ها چندان حاد نبوده و احتمالاً در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد؛ اما مشکل دوم هنوز هم در بلندمدت همراه تسلا خواهد بود و شاید حل آن یک دهه طول بکشد. در کل مشکل تأمین سلول‌ها برای اکثر برندها وجود داشته و گسترش عملکرد آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به همین خاطر است که تسلا لیست تأمین‌کنندگان باتری خود را از پاناسونیک به ای جی و کاتل گسترش داده و خودش نیز اقدام به تولید باتری‌ها کرده است. تقاضا برای محصولات این خودروساز بالا بوده و بنابراین باید از تمامی کانال‌های ممکن مسئله تأمین باتری‌ها را پیگیری نمود.

البته دلیل دوم برای بستن قرارداد با دیگر تأمین‌کنندگان باتری استفاده از نمونه‌های ارزان‌تر LFP است. پاناسونیک چنین باتری‌هایی را تولید نمی‌کند اما کاتل آن‌ها را به‌صورت انبوه عرضه کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.