چرا باید بجای بی‌ام‌و M235i گرن کوپه، هوندا سیویک تایپ R خرید؟

چرا باید بجای بی‌ام‌و M235i گرن کوپه، هوندا سیویک تایپ R خرید؟

زمانی که ب‌ام‌و M235i گرن کوپه برای اولین بار به بازار آمد، طرفداران انتظارات زیادی از آن داشتند. این خودرو به‌اندازهٔ کافی سریع بود، کابین زیبایی داشت و ارزان‌ترین محصول M پرفورمنس به‌حساب می‌آمد اما هرگز در هیچ قسمتی عالی نبود. در این کلاس همچنین خودروهای بهتری مثل مرسدس A35 AMG و فولکس‌واگن گلف R هم وجود داشتند ولی حالا خودروی جدیدی به این بخش از بازار وارد شده که می‌تواند هیچ دلیلی برای خرید M235i باقی نگذارد. این ماشین نسل جدید هوندا سیویک تایپ R است.

البته طرفداران دوآتشهٔ باواریایی ممکن است ایدهٔ خرید یک هوندا بجای ب‌ام‌و را مسخره کنند ولی تایپ R جدید با کسی شوخی ندارد. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این هاچ‌بک داغ ژاپنی ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب‌ام‌و ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته درحالی‌که هوندا محرک جلو است، ب‌ام‌و نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد اما تایپ R یک مزیت بزرگ نسبت به رقیب باواریایی دارد که آن برخورداری از گیربکس دستی است.

M235i صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آیسین ارائه می‌شود که با تعویض دنده‌های سریع، نرم و به‌موقع، گیربکس بسیار خوبی است اما لذت و درگیری رانندهٔ آن با گیربکس دستی هوندا قابل‌مقایسه نخواهد بود. این شرکت ژاپنی دهه‌ها است که بهترین گیربکس‌های دستی دنیا را تولید می‌کند و تایپ R جدید هم یکی از بهترین‌های آن‌ها را دارد. در بخش هندلینگ هم بررسی‌هایی که از سیویک منتشر شده خبرهای خوبی داشته‌اند. گفته می‌شود فرمان خودرو عالی است، سواری نسبت به نسل قبلی نرم‌تر شده، تعادل و هندلینگ فوق‌العاده است و پیشرانه صدایی عالی دارد.

این در حالی است که M235i گرن کوپه هیچ‌کدام از این موارد را ندارد. این خودروی بی‌حس و بی‌روح است و مصنوعی‌ترین صدای پیشرانه و اگزوز را در بین همهٔ خودروهای بازار دارد. در این ب‌ام‌و همه‌چیز برای چرت زدن راننده پشت فرمان فراهم خواهد بود. علاوه بر این، سیویک تایپ R ظاهر زیباتری هم دارد. البته کل خانوادهٔ سیویک زیبا هستند اما تیپ R فوق‌العاده جذاب بوده و مثل یک خودروی اسپرت جدی به نظر می‌رسد. کابین سیویک هم با داشبورد افقی، آمپرهای جالب و یکی از بهترین دسته‌دنده‌های دنیا، بسیار عالی است. هوندا همچنین همیشه صندلی‌های بسیار خوبی می‌سازد. البته کابین M235i هم زیبا و بسیار خوش‌ساخت است و اگر ب‌ام‌و فقط در یک قسمت نسبت به رقیب ژاپنی برتری قاطعی داشت باشد، کیفیت ساخت داخل است.

حال به بحث قیمت می‌رسیم. قیمت M235i گرن کوپه از ۴۶,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای سیویک ۴۲,۸۹۵ دلار است. این قیمت ممکن است برای یک هوندای کامپکت گران به نظر برسد اما وقتی به قدرت و پرفورمنسی در سطح ب‌ام‌و (و همین‌طور مرسدس و آئودی) توجه کنیم که در کنار ظاهر بهتر، تکنولوژی‌های موتوراسپرت در شاسی و تعلیق و گیربکس دستی با ۳,۵۰۰ دلار قیمت کمتر ارائه می‌شود، دلیلی برای انتخاب ب‌ام‌و باقی نخواهد ماند.

مشخصات فنی

 هوندا سیویک تایپ Rب‌ام‌و M235i گرن کوپه
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۳۱۵ اسب بخار۳۰۲ اسب بخار
گشتاور۴۲۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلوچهارچرخ
طول۴,۵۹۵ میلی‌متر۴,۵۲۶ میلی‌متر
عرض۱,۸۹۰ میلی‌متر۱,۸۰۰ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۰۷ میلی‌متر۱,۴۲۰ میلی‌متر
فاصلۀ محوری۲,۷۳۶ میلی‌متر۲,۶۷۰ میلی‌متر
قیمت۴۲,۸۹۵ دلار۴۶,۴۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.