چرا ارزش یک فراری ۵۷۵M از دو آستون‌مارتین ونکوئیش بیشتر است؟

چرا ارزش یک فراری ۵۷۵M از دو آستون‌مارتین ونکوئیش بیشتر است؟

در سال ۲۰۰۳ اگر خواهان یک سوپر تورر دوازده سیلندر بودید باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار هزینه می‌کردید. دراین‌بین، فراری ۵۷۵M و آستون‌مارتین ونکوئیش از بهترین انتخاب‌های این کلاس بودند؛ بنابراین انتخاب از میان این دو دشوار بود؛ اما فراری کمی ارزان‌تر از آستون‌مارتین بود به‌گونه‌ای که ۵۷۵M با قیمتی بین ۲۱۷,۸۹۰ تا ۲۳۱,۲۶۰ دلار در ایالات‌متحده عرضه می‌شد که نزدیک به ۱۴ هزار دلار کمتر از قیمت ونکوئیش بود؛ اما هم‌اکنون داستان کاملاً متفاوت است.

در حراجی سانتا مونیکا که ماه آینده برگزار می‌شود قرار است یک دستگاه فراری ۵۷۵M به همراه دو دستگاه آستون‌مارتین ونکوئیش به حراج گذاشته شود. ۵۷۵M موردنظر به رنگ آبی تیره با تودوزی چرم قرمز بوده و کارکردی کمتر از ۱۸ هزار کیلومتر دارد. انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار دلار به فروش رود. این در حالی است که قیمت ونکوئیش مشکی‌رنگ با کارکرد ۱۰,۲۰۰ کیلومتر بین ۷۵ تا ۸۵ هزار دلار و دیگری که به رنگ قرمز بوده و کارکردی بیش از ۴۳ هزار کیلومتر دارد، بین ۵۵ تا ۶۵ هزار دلار برآورد می‌شود.

بنابراین این داستان بسیار عجیب است؛ زیرا هردوی این خودروها توسط برندهای سطح بالای اروپایی تولید شده‌اند، مجهز به پیشرانه‌های V12 با حجمی نزدیک به شش لیتر هستند، از گیربکس‌های شش سرعتهٔ سکوئنشال استفاده می‌کنند و در زمانی که تولید می‌شده‌اند تنها حدود شش درصد اختلاف قیمت داشته‌اند؛ اما حالا، حتی اگر پایین‌ترین قیمت تخمینی فراری را به همراه بالاترین قیمت تخمینی آستون‌مارتین‌ها در نظر بگیریم، بازهم قیمت ۵۷۵M با دو ونکوئیش برابری می‌کند. این در حالی است که حتی در زمان تولید این خودروها، فراری ۵۷۵M قیمت کمتری از آستون‌مارتین ونکوئیش داشته است.

پس چرا این‌گونه است؟ دلیل اول را می‌توان به خاطر تفاوت در عملکرد این دو ماشین دانست چراکه فراری ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد که آن‌را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و قادر می‌سازد نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که آستون‌مارتین در زیر کاپوت خود ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشته، ظرف ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

علاوه بر این، ۵۷۵M به‌طور نسبی خودروی کمیاب‌تری است زیرا از آن ۲,۰۵۶ دستگاه تولید شده است درحالی‌که آستون‌مارتین تعداد ۲,۵۸۹ دستگاه ونکوئیش تولید کرده است؛ اما بااین‌وجود این تفاوت‌ها را به‌سختی می‌توان به‌عنوان دلیل این اختلاف قیمت قبول کرد؛ بنابراین شاید بتوان ارزش بالای برند فراری را دلیل حفظ قیمت ۵۷۵M به‌حساب آورد؛ اما بااین‌حال اگر خواهان خودرویی صفرکیلومتر هستید، بهتر است این فراری ۵۷۵M را انتخاب کنید زیرا افت قیمت جزئی خود را تجربه کرده است اما اگر به دنبال خودروی دست‌دوم می‌گردید، آستون‌مارتین‌های ونکوئیش انتخاب بهتری هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.