چراغ‌های جلوی استثنایی مایباخ S کلاس

چراغ‌های جلوی استثنایی مایباخ S کلاس

مرسدس بنز همواره در بحث معرفی تکنولوژی‌های جدید خودرویی از پیشگامان بوده و بسیاری از آن‌ها را برای اولین بار در سدان لوکس S کلاس معرفی کرده است. هم‌اکنون ژرمن‌ها در حال معرفی تکنولوژی ایمنی جدیدی هستند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

این سیستم که در برخی مدل‌های معین از مرسدس-مایباخ S کلاس بکار رفته سیستم نوردهی دیجیتال جدیدی است که بسیار پیشرفته‌تر از چراغ‌های جلویی است که تاکنون دیده‌ایم.

سیستم مورد بحث شامل بیش از ۱ میلیون پیکسل روشنایی در هر چراغ جلو است. علاوه بر این، سیستم جدید مرسدس را می‌توان با استفاده از رایانه‌های ویژه به‌صورت انفرادی کنترل کرد تا بدین ترتیب نمادهای ویژه‌ای را به روی جاده ساطع کرد و این امر می‌تواند به طرز رانندگی و ایمنی کمک شایانی بکند.

تکنولوژی جدید مرسدس عملکرد دستیار نوربالای تطبیقی را یک پله ارتقا داده و این کار با خاموش شدن انفرادی عناصر نوردهی در زمانی که خودرو از جهت مخالف می‌آید انجام می‌شود. این امر باعث پیشگیری از کوری لحظه‌ای راننده خودروی مقابل خواهد شد.

سیستم نوردهی دیجیتال مرسدس همچنین می‌تواند هشداری خاصی را روی سطح جاده ساطع کند و راننده آن را ببیند. در واقع ایده هدآپ دیسپلی معمولی خودروها چندین پله ارتقا یافته است.

برای مثال اگر سیستم جاده‌هایی با چسبندگی کم را تشخیص دهد نماد برف را روی مسیر پیش رو ساطع می‌کند. به همین منوال نمادهای خاصی برای ساخت‌وساز جاده‌ای، احتمال وقوع تصادف از عقب و وجود موانعی در نقطه کور راننده در نظر گرفته شده است. این سیستم همچنین می‌تواند نمادهای کمک‌کننده‌ای همچون لاین جاده‌ای و مارکرهای فاصله را ساطع کند. این‌ها تنها بخشی از عملکردهایی است که مهندسان مرسدس داخل چنین سیستم پیشرفته‌ای قرار داده‌اند.

مایباخ به‌روز شده که دارای این چراغ‌های هوشمند بوده در نمایشگاه خودروی ژنو حاضر بوده و در چند ماه آینده نیز عرضه خواهد شد. البته اگر ببینیم چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای در آینده نزدیک به خودروهای ارزان‌تر راه یابد تعجب زیادی نخواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.