پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز و هر آنچه درباره آن می‌دانیم

پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز و هر آنچه درباره آن می‌دانیم

جنرال موتورز رو به مسیر تازه‌ای آورده و قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ خودروی جدید الکتریکی را روانه بازار جهانی کند. یکی از نخستین خودروهای این برنامه، یک پیکاپ با مارک شورولت خواهد بود که ابعادی مشابه GMC هامر الکتریکی خواهد داشت.

درحالی‌که هنوز نام این پیک آپ الکتریکی تأیید نشده اما از روی تصاویر مربوط به کنفرانس اخیر سرمایه‌گذاران جنرال موتورز می‌توان نمایی اجمالی از این پیکاپ تنومند را به دست آورد.

این پیکاپ، ظاهری خشن دارد اما برخلاف تعدادی از رقبا که رویکردی بنیادین به این مدل خودروها در پیش گرفته‌اند، شورولت با ترکیبی از DNA محصولات خود با نمای سنتی و خودروهای الکتریکی آینده‌نگر وارد میدان می‌شود. نمای جلویی به‌جای یک جلوپنجره مشبک، مسدود شده و به رنگ بدنه است. چراغ‌های جلوی LED باریک و اسپرت نیز با یک نوار به هم متصل شده‌اند. ستون C یادآور هامر جدید است و خطوط و برجستگی‌های ظریفی نیز روی پروفیل جانبی به چشم می‌خورد.

در فضای داخلی انتظار غلبه ویژگی‌های کاربردی را داریم. نمایشگر مرکزی بزرگ لمسی با سیستم اطلاعات و سرگرمی و دستیار صوتی و همچنین سیستم رانندگی خودران سوپرکروز می‌توانند یک پیکاپ تراک مدرن را به نمایش بگذارند.

معماری ۸۰۰ ولت GM و پلتفرم BT1 با توزیع وزن بهینه و مرکز ثقل پایین در خودروهای مختلف جنرال موتورز مشترک خواهند بود. این معماری انعطاف‌پذیر فوق‌العاده، عملکردی بسیار مطلوب برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. اگر هامر جدید را به‌عنوان یک معیار در نظر بگیریم، به طور بالقوه می‌توان انتظار ۸۰۰ اسب بخار نیرو، ۹۸۰۰ پوند فوت گشتاور و سه موتور الکتریکی برای انتقال نیرو به دو محور و چهار چرخ و شتابی حدود ۴ ثانیه را انتظار داشت.

مطمئناً این ارقام مربوط به یک نسخه سطح بالا و پرفورمنس است و مدل‌های معمولی و پایه می‌توانند با یک موتور الکتریکی برای یک محور و یا دو موتور و دو دیفرانسیل و بردی حدود ۴۸۰ کیلومتر به فروش برسند. باتری‌های با چگالی بالاتر در آینده می‌توانند شعاع حرکتی ۷۲۰ کیلومتر را فراهم سازند و با شارژرهای سریع ۳۵۰ کیلووات DC به سرعت شارژ شوند.

از رقبای این خودرو می‌توان به فورد F-150 تمام الکتریکی، ریویان R1T، تسلا سایبرتراک، لردز تاون Endurance اشاره کرد و البته نیکولا بجر نیز می‌توانست در صورت ورود به بازار در این جمع قرار گیرد اما این شرکت در معامله با جنرال موتورز این طرح خود را کنار گذاشت.

درحالی‌که جنرال موتورز از انتشار جزئیات جدول زمانی خودروهای الکتریکی خود اجتناب کرده اما احتمالاً این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شده و در سال ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.