پیوند جیپ و آلفارومئو در نسل بعدی گرند چروکی!

پیوند جیپ و آلفارومئو در نسل بعدی گرند چروکی!

نسل فعلی جیپ گرند چروکی بیش از ۹ سال است که در بازار حضور داشته و علیرغم برخی به‌روزرسانی‌ها همچون اضافه شدن پیشرانه هلکت به طیف پیشرانه‌ها سن بالای خود را نشان می‌دهد.

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر اخیراً برنامه‌های مفصل خود برای معرفی نسل جدید این شاسی‌بلند تا پایان سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده و البته هم‌اکنون برخی جزئیات آن نیز به بیرون درز کرده‌اند.

مدیرعامل فیات-کرایسلر سرجیو مارکیونه در مصاحبه با Motor Authority گفته که نسل بعدی جیپ گرند چروکی از نسخه اصلاح شده پلتفرم جیورجیوی آلفارومئو جیولیا و استلویو استفاده خواهد کرد. او می‌گوید:

این پلتفرم اساساً به معماری آلفا تعلق داشته و هم‌اکنون برای استفاده در نسخه‌های دو و سه ردیفه گرند چروکی اصلاح شده است.

اگرچه استلویو خودروی خاص آفرود نیست اما مارکیونه می‌گوید مهندسان شرکت این پلتفرم را برای همخوانی با نیازهای جیپ اصلاح خواهد کرد. او اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر مهندسان بجای پرفورمنس بالا روی عبور از شرایط بسیار سخت و آفرود سنگین خواهد بود.

چیز زیادی درباره نسل جدید گرند چروکی نمی‌دانیم اما فیات-کرایسلر قبلاً تأیید کرده نسل بعدی این خودرو با تکنولوژی نیمه خودران و قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو از قوای محرکه مشترک با مینی ون کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی که دارای یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری، دو واحد الکتریکی و یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۶ کیلووات ساعتی است سود خواهد بود. این قوای محرکه خروجی ترکیبی ۲۶۰ اسب بخاری داشته و در حالت الکتریکی برد ۵۳ کیلومتری دارد.

موضوع جالب اشاره مارکیونه به نسخه سه ردیفه گرند چروکی جدید بوده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود مدل سه ردیفه کلاس E که در برنامه ۵ ساله جیپ به چشم می‌خورد همین گرند چروکی به سه ردیف صندلی باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.