پیش نمایش از خودروی برقی مرسدس بنز با توان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر

پیش نمایش از خودروی برقی مرسدس بنز با توان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر

طی روزهای آینده، یک مدل مفهومی ساخت مرسدس بنز رونمایی خواهد شد که می‌تواند با شارژ کامل، مسافت هزار کیلومتر را طی کند.

سومین روز سال ۲۰۲۲ با معرفی مرسدس بنز EQXX  همراه خواهد بود. از این محصول، اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما می‌توان از تیزرهای منتشر شده، نتایجی جالبی گرفت.  این خودرو، ظاهرا در کلاس سدان کوپه، شبیه به CLS یا AMG GT ساخته شده است. پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی بر ساخت یک سوپرسدان برقی با توانایی‌های فنی نزدیک به AMG GT چهاردر مطرح شده بود.

طراحان مرسدس بنز، EQXX  را شاهکار آیرودینامیک توصیف کرده‌اند. این موضوع، عاملی مهم در افزایش توان پیمایش یک خودرو برقی و رسیدن به شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر است. این مدل، از صدها پیش‌طرح نتیجه گرفته شده که بسیاری از آن‌ها با نرم‌افزارهای پیش‌رفته‌ی مرسدس بنز، برای دست‌یابی به شرایط عالی در مصرف انرژی و عملکرد حرکتی، بازبینی شده‌اند. نوع باتری‌های EQXX هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که نوآوری جدید مرتبط با حالت جامد باتری (Solid State) در EQXX معرفی شود. مهندسان مرسدس بنز توضیح‌ داده‌اند که فناوری مربوط به باتری این خودرو، سرعت شارژ اولیه را افزایش داده است.

براساس اطلاعات موجود، EQXX دارای سلول‌های خورشیدی روی سقف خواهد بود. استفاده از این تجهیزات، همراه با حفظ زیبایی و مشخصات آیرودینامیک خودرو، چالش مهمی برای طراحان مرسدس بوده است و می‌تواند مدل‌های برقی آینده را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از قطعات بدنه، مثل بالچه‌ها و دیفیوزرها، قابلیت تغییر زاویه در شرایط مختلف حرکتی دارند. با این ترفند، آیرودینامیک و نیروی عمود بر سطح EQXX در سرعت‌های متفاوت، بهبود خواهد یافت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.