پیش‌نمایش نسخهٔ وحشی فراری ۸۱۲ با ۸۳۰ اسب بخار قدرت

پیش‌نمایش نسخهٔ وحشی فراری ۸۱۲ با ۸۳۰ اسب بخار قدرت

فراری قصد دارد در تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت)، نسخهٔ وحشی از ۸۱۲ را معرفی کند اما پیش از آن حالا پیش‌نمایشی از این هیولا را ارائه کرده است. نام این نسخهٔ جدید نیز در همان تاریخ طی یک رویداد ویژهٔ زنده که از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی فراری پخش می‌شود اعلام خواهد شد. مثل همهٔ محصولات فراری، برجسته‌ترین ویژگی این ۸۱۲ ویژه نیز در قلب آن نهفته است یعنی جایی که آخرین تکامل از پیشرانهٔ افسانه‌ای V12 مارانلو در حال تپیدن است.

این نیروگاه حالا ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بیشترین قدرت در بین همهٔ موتورهای جاده‌ای فراری محسوب می‌شود. این موتور همچنین می‌تواند تا رقم باورنکردنی ۹۵۰۰ rpm دور بگیرد که بازهم از همهٔ فراری‌های جاده‌ای تاریخ بیشتر است. استفاده از پیشرفته‌ترین متریال، بازطراحی بسیاری از قطعات اصلی موتور، مکانیزم جدید زمان‌بندی سوپاپ‌ها و سیستم اگزوز جدید تنها برخی از اقداماتی است که موجب شده یکی از نجیب‌ترین نیروگاه‌های فراری بتواند پرفورمنسی را ارائه کند که در بین موتورهای دوازده سیلندر بی‌سابقه است.

علاوه بر پیشرانه، شاسی ۸۱۲ نیز به‌منظور ارائهٔ هندلینگ بهتر و تجربهٔ رانندگی هیجان‌انگیزتر، کاملاً ارتقاء یافته است. هرچند فراری جزئیات این اصلاحات را اعلام نکرده اما خبر از تجهیز هر چهارچرخ به فرمان گیری مستقل داده که موجب می‌شود خودرو در پیچ‌ها چابکی و دقت بیشتری داشته باشد و بیشتر به حرکت‌های فرمان پاسخ دهد. هیولای جدید فراری همچنین نسخهٔ ۷ از سیستم کنترل لغزش جانبی را هم معرفی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر این ۸۱۲ بی‌نام بدنه‌ای کاملاً جدید است که با همکاری نزدیک مرکز طراحی فراری از طریق تحقیقات آئرودینامیکی عمیقی شکل گرفته است. طراحی مجدد این پوسته که شامل ورودی‌های هوای جلوی جدید، دیفیوزر عظیم عقب، طراحی دوبارهٔ سر اگزوزها و صفحهٔ آلومینیومی یک‌تکه با طرحی نوآورانه که جایگزین شیشهٔ عقب شده می‌شود، با هدف به حداکثر رساندن داون‌فورس انجام گرفته است. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از متریال سبک‌وزن مثل فیبر کربن، وزن این نسخه نیز نسبت به ۸۱۲ سوپرفست کاهش یافته است.

علاوه بر این، یک تیغهٔ فیبر کربنی عرضی هم روی کاپوت تعبیه شده که به گفتهٔ فراری، همراه با صفحهٔ آلومینیومی عقب، درک کلی از حجم ۸۱۲ را تغییر می‌دهد. به گفتهٔ این شرکت، این کار موجب شده کاپوت کوتاه‌تر و کل خودرو عریض‌تر به نظر برسد درحالی‌که صفحهٔ عقب هم ظاهری جمع‌وجورتر به خودرو می‌بخشد. در داخل این ۸۱۲ جدید نیز هرچند داشبورد اصلی نسخهٔ معمولی حفظ شده اما پانل درها به‌منظور کاهش وزن از نو طراحی شده‌اند و انتخاب‌گر دندهٔ H شکل که اولین بار در مدل روما ارائه شد هم روی کنسول میان جای گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.