پیش‌بینی بزرگ شدن جلوپنجرهٔ ب‌ام‌و توسط تیونری آلمانی در ۱۵ سال پیش!

پیش‌بینی بزرگ شدن جلوپنجرهٔ ب‌ام‌و توسط تیونری آلمانی در ۱۵ سال پیش!

پس از معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴، جلوپنجرهٔ بزرگ آن به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز دنیای ماشین و موضوع اصلی بحث در مورد این کوپهٔ جدید تبدیل شده است؛ اما این بدان معنا نیست که قبلاً ما ب‌ام‌وهایی با ظاهر جنجالی ندیده‌ایم زیرا به‌عنوان‌مثال، سری ۶ نسل E63 که توسط کریس بنگل طراحی شده بود به‌عنوان یکی از بحث‌برانگیزترین کوپه‌های اخیر ب‌ام‌و شناخته می‌شود؛ اما زمانی که این خودرو به بازار آمد یعنی اواسط دههٔ ۲۰۰۰، یک شرکت تیونینگ آلمانی بنام هارتج (Hartge) به فکر بهبود ظاهر آن افتاد.

هارتج برای چیزی که آن‌را بهبود می‌دانست، جلوپنجرهٔ اصلی سری ۶ را برداشته و آن‌را با نمونه‌های بزرگ‌تری که به سمت پایین سپر کشیده شده بودند جایگزین کرد. علاوه بر این، این تیونر آلمانی جلوپنجره‌های کوچک دیگری را هم به کنار چراغ‌های جلو اضافه کرد و یک سپر سفارشی با چراغ‌های مه شکن جدید را هم برای خودرو طراحی کرد. نمونه‌ای که در این تصاویر مشاهده می‌کنید بر اساس مدل ۶۴۵Ci ساخته شده و روی رینگ‌های کرومی هارتج قرار گرفته است. زیر کاپوت این سری ۶ هم یک موتور ۵.۱ لیتری V8 قرار گرفته که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

هرچند هارتج خودروهای ناخوشایندی مثل این سری ۶ را در کارنامهٔ خود دارد اما تیونر باسابقه‌ای است که در سال ۱۹۷۱ در آلمان تأسیس شد. این شرکت در طول تاریخ خود تیونینگ‌های جذاب‌تری بر اساس محصولات ب‌ام‌و هم انجام داد مثل مدل H23 که بر اساس ب‌ام‌و سری ۳ نسل E30 شکل گرفته بود. هارتج همچنین غیر از ب‌ام‌و روی خودروهای دیگری مثل مرسدس بنز ۳۰۰E و محصولات رنجروور هم کار می‌کرد. با همهٔ این‌ها اما هارتج نهایتاً در اواسط سال ۲۰۱۹ منحل شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.