پیشرانه ۶ سیلندر توربوی گرند واگنییر، قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر از پیشرانه ۸ سیلندر

پیشرانه ۶ سیلندر توربوی گرند واگنییر، قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر از پیشرانه ۸ سیلندر

در زمانه‌ای که کل صنعت خودرو به سمت الکتریکی سازی حرکت می‌کند، استلانتیس با یک تصمیم برجسته اقدام به معرفی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با نام هوریکین کرده است. این پیشرانه در کل خانواده جیپ واگونیر ۲۰۲۳ بکار خواهد رفت اما قبل از اینکه چنین چیزی رخ دهد برخی مدل‌های محدود گرند واگونیر ۲۰۲۲ نیز با نسخه قوی‌تر این پیشرانه در دسترس خواهند بود. این نیروگاه در حالت پرقدرت‌تر خود خروجی ۵۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری تولید می‌کند. EPA هم‌اکنون مصرف سوخت گرند واگونیر مجهز به این پیشرانه را نیز منتشر کرده است.

جیپ گرند واگونیر اولین بار با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری معرفی شد و مصرف سوخت بزرگراهی/شهری/ترکیبی نسخه چهار چرخ محرک آن به ترتیب ۱۳/۱۸/۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر گزارش شده است. اما پیشرانه جدید هوریکین به لطف حجم کمتر و استفاده از توربوشارژر مصرف سوخت بهتری دارد. این خودرو در صورت استفاده از نیروگاه ۶ سیلندر مصرف سوخت بزرگراهی/شهری/ترکیبی به ترتیب ۱۱.۷/۱۶.۸/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. در صورت انتخاب مدل تک دیفرانسیل قاعدتاً مصرف سوخت گرند واگونیر اندکی کمتر خواهد بود.

شاید این میزان مصرف سوخت برای پیشرانه هوریکین پایین نباشد اما باید به این نکته اشاره کنیم که پیشرانه جدید استلانتیس نه تنها کم‌مصرف‌تر از پیشرانه ۸ سیلندر است بلکه از نظر قدرت نیز بر آن برتری دارد. زمانی که واگونیر ۲۰۲۳ با پیشرانه ۶ سیلندر جدید معرفی شود مصرف سوخت آن باید کمتر باشد زیرا خروجی استاندارد این پیشرانه برابر با ۴۲۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۶۱۰ نیوتون متر است. جیپ در زمان معرفی این پیشرانه اظهار داشت خروجی استاندارد آن برای مصرف سوخت پایین تنظیم شده است بنابراین انتظار ارقام مصرف سوخت بهتری خواهیم بود.

واگونیر در حال حاضر از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۹۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۸ نیوتون متر استفاده می‌کند. با این تفاسیر دلایل زیادی برای انتخاب پیشرانه ۸ سیلندر وجود ندارد و این یک خبر بد برای آینده محصولات ۸ سیلندر جیپ خواهد بود. واگونیر L و گرند واگونیر L قبلاً از پیشرانه ۶ سیلندر توربوی جدید بجای نمونه ۸ سیلندر استفاده کرده‌اند و احتمالاً محصولات بیشتری این روند را دنبال خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.