پیشرانه ۳۷۵ هزار دلاری فراری انزو

پیشرانه ۳۷۵ هزار دلاری فراری انزو

انزو آخرین هایپرکار فراری است که از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده نمی‌کند و البته در بازار دست‌دوم‌ها نیز قیمت بالایی دارد. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آن نیز قیمت قابل‌توجهی داشته باشد.

یکی از این پیشرانه‌ها در eBay برای فروش عرضه شده است. گفته شده این پیشرانه متعلق به انزوی مدل ۲۰۰۳ بوده و ظاهراً تنها ۱۴۴۸ کیلومتر کار کرده و بعد از آن بنا به دلایلی از روی خودرو باز شده است.

قیمت این پیشرانه در حدود یک رولزرویس کولینان رده میانی و بیشتر از قیمت فراری ۸۱۲ سوپرفست و یا پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌باشد.

در زمان نگارش این خبر هیچ فردی علاقه‌ی خود به پیشرانه‌ی فراری انزو را نشان نداده اما این موضوع قابل‌درک است چراکه اکثر مالکان این خودرو از هایپرکارهای خود به خوبی مراقبت می‌کنند و نیازی به تعویض پیشرانه ندارند.

این قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۶۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فراری انزو به‌صورت رسمی ۳.۶۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این خودرو همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند.

تنها ۴۰۰ دستگاه از فراری انزو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ساخته شد. خرید یک نمونه‌ی تمیز آن در این روزها بیش از ۲ میلیون دلار آب می‌خورد بنابراین ارزش آن کاملاً در حد هایپرکار لافراری می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.