پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی برای کلاس اس

پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی برای کلاس اس

خریداران اروپایی که قصد خرید خودروهای نسل جدید مرسدس بنز S کلاس را دارند، در آینده‌ای نزدیک چهار انتخاب بیشتر می‌توانند داشته باشند، زیرا مرسدس بنز قصد دارد تا با عرضه‌ی مدل‌های S300 BlueTEC هیبریدی، S350 BlueTEC 4MATIC، S600 و S65 AMG گستره‌ی محصولات خود را در این کلاس وسیع‌تر نماید. تمامی این چهار خودرو از ماه مارس امسال به بازار عرضه خواهند شد.

همان گونه که از نام BlueTEC آن‌ها پیداست، دو مدل اول جزو خودروهای با مصرف کم خواهند بود. خودروی HYBRID S300 BlueTEC دومین خودروی هیبریدی در خانواده‌ی S کلاس پس از S400 هیبریدی خواهد بود. (S500 هیبریدی اتصال برقی نیز وجود دارد).

این خودرو مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۲.۲ لیتری دیزل با ۲۰۱ اسب بخار نیرو و یک موتور الکتریکی با ۲۰ اسب بخار نیرو می‌باشد و در حالت سیکل ترکیبی مصرفی معادل ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته و تولید گاز کربن دی اکسید آن معادل ۱۱۵ گرم در هر کیلومتر می‌باشد. در آلمان، قیمت آن از ۸۱ هزار یورو و ۸۶۵۰۰ یورو به ترتیب برای مدل معمولی و مدل با فاصله‌ی بین دو محور طولانی‌تر آغاز می‌شود. این قیمت‌ها شامل ۱۹ درصد مالیات و مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند.

مدل دیزلی دیگر خودروی تمام چرخ متحرک S350 BlueTEC 4MATIC می‌باشد که دارای یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری با ۲۵۴ اسب بخار نیرو و ۶۲۰ نیوتن بر متر گشتاور بوده و مصرف سوخت آن برابر با ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. قیمت آن در بازار داخلی از ۸۵ هزار یورو آغاز می‌شود.

در سوی دیگر، خودروی S600 وجود دارد که مجهز به یک موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری bi-turbo با ۵۲۳ اسب بخار نیرو و ۸۳۰ نیوتن بر متر گشتاور می‌باشد. این خودرو در آلمان قیمتی برابر با ۱۶۵ هزار یورو دارد.

لقب سریع‌ترین و گران‌ترین مدل S کلاس W222 تا به امروز به S65 AMG اختصاص می‌یابد که دارای یک موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توربو دو قلو با ۶۲۱ اسب بخار نیرو و ۱۰۰۰ نیوتن بر متر گشتاور می‌باشد. این خودرو قادر است در کمتر از ۴.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت افزایش دهد. این خودرو به صورت انحصاری دارای فاصله‌ی بین دو محور طولانی‌تر بوده و قیمت پایه‌ی آن ۲۳۵ هزار یورو تعیین شده است.

در ماه مارس، چندین آپشن جدید برای این خودروها قابل سفارش خواهد بود که شامل نمایش اطلاعات روی شیشه (از ۱۲۰۰ یورو)، شیشه‌ی جلوی گرم شونده (از ۵۰۰ یورو) و تاچ پد (۱۷۸ یورو) می‌باشد، مرسدس بنز همچنین دو طراحی داخلی جدید در رنگ‌های بژ/خاکستری تیتانیوم یا بژ/قرمز را ارائه خواهد داد. قیمت آن‌ها به ترتیب ۳۶۳۰ یورو ۸۹۲ یورو برای مدل‌های AMG خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.