پیشرانهٔ هشت سیلندر جدید کادیلاک در سینهٔ نسل آیندهٔ کوروت

پیشرانهٔ هشت سیلندر جدید کادیلاک در سینهٔ نسل آیندهٔ کوروت

کادیلاک به‌تازگی سدان اسپرت CT6 V-Sport را با یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 بای‌توربوی کاملاً جدید معرفی کرده است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد. قرار است در آینده از این پیشرانه غیر از CT6 در دیگر محصولات کادیلاک هم استفاده شود؛ اما هرچند این موتور ۴.۲ لیتری V8 پیشرانه‌ای کاملاً جدید است، قبل از معرفی هم صحبت‌هایی در رابطه با آن به گوش رسیده بود. این موضوع به ماه نوامبر سال گذشته بازمی‌گردد یعنی زمانی که سندی در رابطه با پیشرانه‌های نسل آیندهٔ شورلت کوروت افشا شد. در این سند، گفته شده بود کوروت C8 که سوپراسپرتی موتور وسط است، با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها از نوع ۴.۲ لیتری V8 است. حال به نظر می‌رسد این موتور، همان پیشرانهٔ V8 جدید کادیلاک باشد.

اما غیر از این سند، شواهد دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 جدید کادیلاک در سینهٔ نسل آیندهٔ کوروت قرار خواهد گرفت. یکی از این شواهد، تولید این پیشرانه در مرکز عملکرد جنرال موتورز در کنتاکی است یعنی همان مکانی که کوروت هم در آن به تولید می‌رسد و این موضوع واقعاً جالب است. از سوی دیگر اما قدرت تولیدی این موتور با اطلاعاتی که قبلاً در مورد قدرت پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری کوروت منتشر شده بود مطابقت ندارد زیرا درحالی‌که پیشرانهٔ جدید کادیلاک ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد، گفته شده موتور ۴.۲ لیتری کوروت ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

البته شاید با افزایش بوست توربوشارژرها بتوان قدرت این موتور را افزایش داد اما فشار بوست توربوهای این موتور هم‌اکنون معادل ۱.۳۸ بار است و ممکن است جای بیشتری برای افزایش بوست وجود نداشته باشد. بااین‌حال سند مذکور نشان داد که برای کوروت موتور وسط آینده یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۵.۵ لیتری V8 هم ارائه خواهد شد که بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین این موتور ۴.۲ لیتری V8 می‌تواند پیشرانهٔ پایهٔ کوروت باشد چراکه ۵۵۰ اسب بخار برای یک سوپراسپرت موتور وسط پایه چندان کم به نظر نمی‌رسد. درهرحال به‌احتمال‌زیاد کادیلاک اولین اطلاعات از یکی از پیشرانه‌های شورلت کوروت C8 را ارائه کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.