پیشتازی تسلا در بازار خودروهای لوکس آمریکا

پیشتازی تسلا در بازار خودروهای لوکس آمریکا

بر اساس مقاله منتشر شده در وبسایت اتوموتیونیوز، تسلا ظاهراً بازار خودروهای لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به دست گرفته است. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند تسلا در ماه ژانویه از بی ام و سبقت گرفته است و بیشترین میزان فروش برای یک برند لوکس در آمریکا را ثبت کرده است.

این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا در چند سال گذشته شاهد عملکرد خوب تسلا در امر فروش بوده‌ایم. البته قطعاً بسیاری از کارشناسان در چند سال پیش انتظار چنین چیزی را نداشتند. از نظر برخی کارشناسان، اینکه تسلا بتواند پرفروش‌ترین برند لوکس باشد امری خنده‌دار به نظر می‌رسید و حتی برخی از آن‌ها به ورشکستگی این خودروساز آمریکایی در آینده نزدیک اشاره می‌کردند.

پس از عرضه تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۷، این شرکت شروع به حضوری جدی‌تر در کلاس خودروهای لوکس کرد و سرانجام در سال ۲۰۲۱ پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا شد. علیرغم اینکه محصولات تسلا به اندازه رقبا لوکس نیستند اما بازهم در امر فروش موفق ظاهر می‌شوند. در برخی موارد این خودروها حتی گران‌قیمت هم هستند اما داده‌ها نشان دهنده استقبال خوب مردم از خودروهای تسلاست.

آمار فروش تسلا در ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۴۹ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه سال پیش است. از طرف دیگر فروش بی ام و در این ماه نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ تنها ۸.۲ درصد بیشتر شده است. تسلا در این یک ماه بیش از ۳۷ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است درحالی‌که فروش بی ام و حدود ۳۰۶۰۰ دستگاه بوده است.

نکته مهم اینکه اکثر خودروسازان به خاطر کمبودهای زنجیره تأمین و دیگر مشکلات پس از همه‌گیری کرونا با افت فروش مواجه شده‌اند و حالا هم حمله روسیه به اوکراین مزید بر علت شده است. البته تسلا حتی قبل از وجود برخی از این مشکلات نیز اکثر رقبای لوکس خود را شکست داده بود.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که معمولاً در ماه ژانویه شاهد فروش ضعیف‌تری هستیم که این امر دلایل مختلفی دارد. اولین ماه از بازه‌های سه‌ماهه در کل کمترین آمار فروش را دارند و این موضوع به ویژه درباره ماه‌های اول سال میلادی صدق می‌کند. با گذشت زمان آمار فروش خودروسازان در طول سال افزایش خواهد یافت.

این موضوع کاملاً برای تسلا صدق می‌کند زیرا رویه این برند به گونه‌ای است که اکثراً در ماه‌های پایانی فصل‌های گوناگون خودروهای بیشتری را عرضه می‌کند و آمار فروشش در این ماه‌ها به‌طور قابل‌توجهی بیشتر می‌شود.

در نظر داشته باشید که تسلا نیز همانند اکثر رقبای خود با مشکلاتی روبرو بوده است اما تحویل محصولاتش به مشتریان در حال بهبود است. از طرف دیگر تسلا همچنان به دو کارخانه‌ای متکی است که در طول این سال‌ها کار تولید خودروهایش را انجام داده‌اند.

به زودی تسلا در کارخانه‌های جدید خود نیز تولید خودرو را آغاز خواهد کرد و ظاهراً برنامه‌های گسترده‌ای نیز برای کسب‌وکار خود در چین دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.