پیروزی لندروور در دعوای حقوقی، مجازات سنگین برای لندویند

پیروزی لندروور در دعوای حقوقی، مجازات سنگین برای لندویند

پس از گذشت مدت‌زمان زیادی از طرح شکایت لندروور علیه شرکت چینی لندویند در دادگاه چینی به خاطر ساخت کپی رنجروور اووک بنام لندویند X7، سرانجام سازندهٔ بریتانیایی در این دعوای حقوقی پیروز شد. دادگاه ناحیهٔ چاویانگ پکن به این نتیجه رسیده که رنجروور اووک اصلی پنج الِمان طراحی منحصربه‌فرد دارد که این المان‌ها به‌طور مستقیم توسط شرکت Jiangling (مالک برند لندویند) در کراس‌اوور X7 کپی شده است. بدین ترتیب دادگاه حکم به توقف فوری تولید و فروش X7 داده و سازندهٔ چینی را به پرداخت جریمه و خسارت به جگوار-لندروور محکوم کرده است.

جگوار-لندروور این حکم را در نوع خود اولین حمایت از یک شرکت خارجی در صنعت خودروسازی دانسته است. سرپرست حقوقی جهانی جگوار-لندروور آقای «کیت بنجامین» در این بار گفته است:

ما از تصمیم دادگاه پکن استقبال می‌کنیم زیرا اعتماد ما به سرمایه‌گذاری در چین و همین‌طور قضاوت منصفانهٔ دادگاه‌های چینی در رابطه با مالکیت معنوی را تقویت می‌کند. این حکم نشانهٔ روشنی از قانونی است که به‌طور مناسب برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که به‌اشتباه نیفتند و گمراه نشوند و همین‌طور محافظت از سرمایه‌گذاری‌های تجاری در طراحی و نوآوری تدوین شده است.

لندویند X7 برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. قیمت این کراس‌اوور در چین از ۱۲۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۹,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ رنجروور اووک در چین برابر با ۳۷۵,۸۰۰ یوآن معادل ۵۵,۹۰۰ دلار است. این یعنی قیمت X7 نزدیک به سه برابر از اووک کمتر است. کپی اووک در چین به خودروی بسیار محبوبی تبدیل شد اما حالا پس از حدود سه سال دعوای حقوقی، سرانجام عدالت اجرا و لندویند از ادامهٔ تولید این ماشین منع شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.