پیروزی حقوقی نوکیا در برابر دایملر، احتمال توقف فروش محصولات مرسدس

پیروزی حقوقی نوکیا در برابر دایملر، احتمال توقف فروش محصولات مرسدس

کمپانی مشهور دایملر شاید با توقف فروش خودروهای مرسدس بنز در آلمان روبرو شود زیرا در دعوای حقوقی با نوکیا دست‌خالی از دادگاه خارج شده است.

قضات دادگاه منهایم طی حکمی اعلام کردند مرسدس بنز پتنت های تکنولوژی موبایل نوکیا را نقض کرده و بدون دریافت لیسانس از این شرکت اقدام به استفاده از تکنولوژی سلولار نوکیا در خودروهای خود کرده است. همین امر باعث شد نوکیا در دادگاه از این اقدام مرسدس بنز شکایت کرده و نهایتاً نیز توانسته حکم پیروزی در برابر این شرکت را دریافت کند.

همان‌گونه که تصور می‌کنید این یک اقدام ساده برای نوکیا نیست. طبق گفته بلومبرگ اگر این شرکت واقعاً بخواهد فروش محصولات مرسدس بنز در آلمان را متوقف کند باید اقدامات جداگانه‌ای را انجام داده و هزینه‌هایی را نیز متحمل شود.

دادگاه منهایم می‌گوید نوکیا توانایی انجام چنین کاری را دارد زیرا دایملر به قوانین پایبند نبوده است. این دادگاه با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

اسناد نشان داده‌اند که دایملر و شرکت‌های پشتیبانش به دنبال دریافت لیسانس مربوطه از نوکیا نبوده‌اند.

این غول خودروسازی آلمانی همچنین باید برای فروش تعدادی از خودروهایش که دارای این تکنولوژی بوده‌اند با نوکیا ارتباط برقرار کند. البته به نظر می‌رسد دایملر از عدم توقف فروش خودروهایش مطمئن است. دایملر با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما نمی‌توانیم حکم دادگاه منهایم را درک کنیم. فکر نمی‌کنیم که کار به توقف فروش محصولات منجر شود.

این اختلاف‌نظر بین دایملر و نوکیا بخشی از دعوای حقوقی بزرگ‌تر بین شرکت‌های خودروسازی و کمپانی‌های تکنولوژیک در زمینه تکنولوژی‌های بکار رفته در سیستم‌های ناوبری، ارتباطات خودرویی و خودران ها می‌باشد.

خودروسازان اروپایی بیش از پیش به سیستم‌های ارتباطی متکی می‌شوند تا به‌این‌ترتیب بتوانند خودروهایی ارتباطی تولید کنند. رویترز می‌گوید نوکیا هر سال از اعطای لیسانس تکنولوژی‌های خود درآمد ۱.۴ میلیارد یورویی داشته و بنابراین این موضوع برای نوکیا حیاتی محسوب می‌شود.

جنی لوکاندر مدیر تکنولوژی‌های نوکیا گفته است:

امیدواریم دایملر هم‌اکنون مسئولیت کارهای خود را بپذیرد. اگر با یکدیگر کار کنیم نتایج بهتری به دست خواهیم آورد. دانشمندان و مخترعان باید دستاورد منصفانه‌ای برای استفاده از خلاقیت‌های خود به دست آورند.

نوکیا مدل ارتباط مستقیم خود با خودروسازان را تغییر داده و برهم‌کنش‌ها با تأمین‌کنندگان را حذف کرده است. به همین خاطر برخی تأمین‌کنندگان همچون کانتیننتال و بوش اقدام به پشتیبانی از دایملر می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.