پژو ۳۰۸ GTi، جدیدترین قربانی قوانین تست آلایندگی جدید!

روش تست خودروی سبک هماهنگ شده جهانی یا به اختصار WLTP همچنان خودروهای اروپایی را تحت تأثیر قرار داده است زیرا روش واقع‌بینانه‌تری را در بحث قوانین آلایندگی در پیش گرفته است. اولین بار ب ام و بود که اقدام به توقف تولید M3 و سری ۷ بنزینی در اروپا کرد. آئودی نیز مجبور شد تولید SQ5 را به همین دلیل متوقف کند؛ و اخیراً پورشه نیز اعلام کرد سفارش‌ها برای برخی محصولات تولیدی را قبول نمی‌کند.

این بار قرعه به نام پژو افتاده است! این خودروساز فرانسوی به خاطر WLTP مجبور شده تولید هاچبک اسپورت ۳۸۰ GTi را متوقف کند اما نگران نباشید! فرانسوی‌ها گفته‌اند این هاچبک اسپورت به زودی و با رفع مشکل به خط تولید بازخواهد گشت. تولید این خودرو از پایان ماه ژوئن تا اوایل اکتبر ۲۰۱۸ متوقف می‌شود.

پژو گفته که ۳۰۸ GTi از فیلترهای ذراتی استفاده خواهد کرد تا بتواند استانداردهای WLTP را پاس کند. خبر خوب اینکه قدرت این خودرو همان ۲۷۰ اسب بخار باقی خواهد ماند.

مشخص نیست بازگشت این هاچبک داغ فرانسوی با تغییراتی در دیگر بخش‌ها نیز همراه خواهد بود یا خیر اما امیدواریم که این‌گونه باشد. این خودرو احتمالاً به همراه نسل جدید ۵۰۸ واگن و نسل بعدی ۲۰۰۸ در پاریس حضور خواهد یافت. گفته شده نسل جدید ۲۰۸ هم در این رویداد معرفی خواهد شد.

خب به WLTP بازگردیم. تنها موضوع در این قضیه بحث زمان بوده است. حدس می‌زنیم دیگر خودروسازان اروپایی هم در آینده اقدام به توقف تولید برخی محصولات خود به همین خاطر خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.