پژو ۲۰۸ تیپ R5 ویژه رالی

پژو ۲۰۸ تیپ R5 ویژه رالی

به تازگی پژو تصویر تازه ای از ۲۰۸ R5 که قرار است در نمایشگاه پاریس رونمایی شود را منتشر کرده است. این خودرو قرار است جایگزین پژو ۲۰۷ سوپر ۲۰۰۰ شود که با موتور دو لیتری خود افتخارات بسیاری از جمله شش بار قهرمانی در مسابقات رالی بین قاره ای را کسب کرده بود.

این خودرو از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر THP بهره می برد که قادر است ۲۸۰ اسب بخار نیرو تولید کند و از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی، قدرت را به هر چهار چرخ منتقل خواهد کرد؛ و می تواند در دور موتور ۲۵۰۰، ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. حداکثر دور موتور هم به ۷۵۰۰rpm می رسد.

برخی تجهیزات اسپرت این خودرو، به دلیل کاهش وزن حذف شده اند و افزودن اسپویلر جدید و چرخ های ۱۸ اینچی آلیاژی باعث شده است که بیش از ۴۰ کیلوگرم کاهش وزن پیدا کند و به ۱۲۰۰ کیلوگرم می رسد. طول و عرض این خودرو به ترتیب ۳.۹۶۲ و ۱.۸۲۰ متر می باشد، همچنین فاصلهٔ بین دو محورش هم ۲.۵۶ متر می باشد.

قرار است پژو برخی از آزمایشات و تست هایش را مانند تست آسفالت اواخر امسال انجام دهد. لازم به ذکر است که R5 دو نسخهٔ رالی شن و آسفالت دارد که تفاوتی در اندازهٔ چرخ ها و دیسک ها دارند، در نسخهٔ شن اندازهٔ رینگ ۱۵ اینچ است.

این خودرو در ولیزی فرانسه طراحی شده است و نیمه دوم سال ۲۰۱۳ پا به جاده ها خواهد گذاشت. این ماشین سال آینده نمایندهٔ پژو در رالی اروپا خواهد بود و با قیمت ۲۳۲,۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و البته مجاز به تردد در خیابان ها نمی باشد. طبق قوانین FIA، خودروهای رالی دسته R5 باید از روی مدلهای تولیدی با تیراژ ساخت حداقل ۲۵ هزار دستگاه ساخته شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.