پژو-سیتروئن: از خرید اوپل پشیمان نیستیم

پژو-سیتروئن: از خرید اوپل پشیمان نیستیم

یک سال پس از اینکه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن یا همان PSA، برند اوپل را از جنرال موتورز خریداری کرد، مدیر اجرایی این گروه خودروسازی یعنی آقای «کارلوس تاوارس» گفته است که هرگز از انجام این حرکت تاریخی پشیمان نیستیم. سال گذشته اوپل و معادل بریتانیایی آن واکسهال توسط پژو-سیتروئن طی معامله‌ای به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از جنرال موتورز خریداری شدند؛ اما با توجه به عدم سوددهی اوپل تحت مالکیت جنرال موتورز، این حرکت خطرناکی بود.

بااین‌حال تاورس طی مصاحبه‌ای با Automotive News در نمایشگاه ژنو گفته است که نتایج مثبت اولیهٔ این معامله هم‌اکنون قابل‌مشاهده است. وی گفته است که ما میدانیم که می‌توانیم اوضاع این شرکت را تغییر دهیم و اکنون شاهد اولین نتایج مثبت آن هستیم. از زمان انتقال مالکیت اوپل، گروه پژو-سیتروئن با امتیازاتی که از اتحادیهٔ اروپا گرفته ، موفق به کاهش هزینه‌های آن شده است. علاوه بر این، PSA در حال انتقال تکنولوژی‌های خود به اوپل است. این برند آلمانی طی شش ماه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۴۶۰ میلیون دلار ضرر داده است اما نکتهٔ مهم این است که PSA طی پنج ماه پایانی ۲۰۱۷ این ضرر را به ۲۲۲ میلیون دلار کاهش داده است.

یک تحلیل‌گر صنعت خودروسازی از لندن بنام «Justin Cox» در این رابطه گفته است:

«پژو-سیتروئن نتایج مثبت این تغییرات را بسیار زود خواهد دید. این شرکت فعلاً در مرحلهٔ تحقیقات قرار دارد و سپس به صرف هزینه‌های تهاجمی خواهد پرداخت. بعدازآن، قدرت خرید و جذب مهندسی را باهم اعمال خواهد کرد. این‌ها اقداماتی است که یک شرکت را در مسیر درست قرار داده و به‌سرعت آن‌را به سوددهی می‌رساند».

پژو-سیتروئن قصد دارد سریعاً اوپل را به سوددهی رسانده و حاشیهٔ سود عملیاتی آن‌را تا سال ۲۰۲۰ به ۲ درصد برساند. سپس افزایش این عدد به ۶ درصد تا سال ۲۰۲۶ نیز در برنامهٔ کار این گروه خودروسازی فرانسوی قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.