پوش ۵۰۰ GE، جواهر بسیار کمیاب!

پوش ۵۰۰ GE، جواهر بسیار کمیاب!

در سال ۱۹۷۲ بود که شرکت دایملر بنز AG (دایملر AG کنونی) با کمپانی اشتایر دایملر پوش (مگنا اشتایر کنونی) اتریش برای تولید اولین نسل G کلاس همکاری کرد. سه سال بعد بود که تولید انبوه افسانه‌ای‌ترین آفرودر دنیا شروع شد. همچنین این دو شرکت در سال ۱۹۷۵ موافقت کردند کارخانه جدیدی در گراز اتریش به منظور تولید G کلاس تأسیس شود. این کارخانه از اول فوریه ۱۹۷۹ کار تولید G کلاس را شروع نمود.

در برخی کشورها همچون اتریش و سوئیس G کلاس تا سال ۱۹۹۹ بجای لوگوی مرسدس با نشان پوش عرضه می‌شد. این خودرویی که مشاهده می‌کنید یکی از پوش‌های موردبحث بوده اما نمونه‌ای بسیار کمیاب است زیرا تنها ۳ دستگاه از ۵۰۰ GE در سراسر دنیا تولید شده و بجای نشان ستاره سه پر مرسدس با لوگوی پوش شناخته شده است. اولین G کلاس ۸ سیلندر تنها به‌صورت ۵ درب و طویل عرضه شده است. خودروی موردبحث تنها به تعداد ۴۴۶ دستگاه و بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ تولید شده اما پیشرانه ۸ سیلندر در سال ۱۹۹۸ و با معرفی مدل G500 بازگشته است.

اما پورش ۵۰۰ GE مدنظر ما دارای رنگ متالیک Amethystblau بوده و تاریخچه جالبی دارد زیرا به منظور تست و بررسی توسط اصحاب رسانه تولید شده است. این خودرو در جلد بروشورها و مجلات زیادی در دهه ۹۰ نقش بسته و تجهیزات زیادی از جمله پله‌های جانبی، رینگ‌های آلیاژی، صندلی‌های جلوی برقی و گرم شونده، کروز کنترل و سانروف برقی دارد.

پیشرانه ۵ لیتری خودرو که با کد M117 شناخته می‌شود قدرت ۲۳۷ اسبی و گشتاور ۳۷۵ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود. پرفورمنس خودرو نسبت به استانداردهای امروزی جالب نیست اما خب باید گفت ۵۰۰ GE خودروی سبکی نبوده و ۲۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

شاسی‌بلند فوق‌العاده کمیاب پوش کارکرد ۱۶۲۹۹۲ کیلومتری داشته و نیمه دوم ماه ژوئن در حراجی RM Sotheby’s شرکت خواهد کرد. اسناد همراه خودرو نشان می‌دهند این ۵۰۰ GE اولین مدل تولیدی از نوع خود بوده و پیشرانه و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن اخیراً سرویس شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.