پلتفرم گوگل مپس تجربه‌ی بازی‌های واقعیت افزوده را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند

پلتفرم گوگل مپس تجربه‌ی بازی‌های واقعیت افزوده را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند

گوگل سال گذشته‌ی میلادی از API جدید پلتفرم نقشه‌های خود پرده برداشت که بخشی از تمرکز آن روی بازی‌های واقعیت افزوده بود. بسیاری از بازی‌های واقعیت افزوده از داده‌های مربوط به مکان یابی گوگل مپس بهره می‌برند. حالا گوگل با اضافه کردن سه ویژگی به دنبال آن است که تجربه‌ی بازی‌های AR را بیش از گذشته واقع گرایانه، منعطف و قدرتمند کند.

ویژگی یاد شده به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی بسازند که به طور زنده با محیط اطراف خودشان را تطبیق دهند. هدف از ایجاد این ویژگی‌ها به ارمغان آوردن محیطی انعطاف پذیر و حقیقی‌تر برای گیمر‌هاست. به عنوان مثال این API می‌تواند اماکن معروف در دنیای حقیقی را به سادگی تشخیص دهد تا توسعه دهندگان بتوانند اشیاء داخل بازی را در بخش‌های یاد شده پیاده سازی کنند.

برای قدرتمند‌تر شدن بازی‌های واقعیت مجازی، API گوگل از ویژگی مسیریابی، تشخیص پستی و بلندی و همچنین بیوم پشتیبانی می‌کند. ویژگی مسیریابی در واقع از الگوریتم‌های پیاده سازی شده در گوگل مپس استفاده کرده تا شخصیت‌ها و المان‌های داخل بازی بتوانند در بخش‌های وسیع‌تری حرکت داشته باشند.

تشخیص پستی و بلندی در بازی‌ها باعث می‌شود که دنیای مجازی دیگر مسطح نباشد. این موضوع به این معنی خواهد بود که توسعه دهندگان می‌توانند با توجه به پستی و بلندی‌ها و وجود کوه‌ها محیط بازی را طراحی کنند و تجربه‌ی جذاب‌تری را برای گیمر‌ها به ارمغان بیاورند.

آخرین ویژگی اضافه شده یعنی بیوم باعث می‌شود که بافت بخش‌های مختلف تشخیص داده شود تا شخصی سازی دنیای واقعیت مجازی منعطف تر از همیشه انجام پذیرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.