پشت فرمان پژو ۲۰۰۸ الکتریکی جدید

پشت فرمان پژو ۲۰۰۸ الکتریکی جدید

همانند هر خودروساز دیگری پژو نیز به دنبال تحقق برنامه‌های الکتریکی خود بوده و اگر به دنبال محصولی تمام الکتریکی هستید می‌توانید سبد محصولات این برند فرانسوی را بررسی کنید. فلسفه پژو این است: “خودرو و قوای محرکه خودت را انتخاب کن” و این فلسفه در شاسی‌بلند کامپکت و جدید ۲۰۰۸ الکتریکی پدیدار شده است.

نسخه‌های بنزینی و دیزلی ۲۰۰۸ هنوز هم عرضه می‌شوند اما حرف e در نام ۲۰۰۸ نشانگر استفاده از قوای محرکه تمام الکتریکی است. این خودرو از مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری سود می‌برد. شاید این اعداد برای شما آشنا به نظر برسند که دلیل آن نیز استفاده از معماری e-CMP پژو است که در دیگر محصولات گروه پژو-سیتروئن همچون دی اس ۳ کراس بک E-Tense، اوپل کورسا الکتریکی و پژو ۲۰۸ الکتریکی بکار رفته است.

۲۰۰۸ الکتریکی بزرگ‌تر از خودروها یاد شده بوده و طبیعتاً خودرویی سنگین‌تر است. به همین خاطر شعاع حرکتی این خودرو ۳۳۱ کیلومتر است. البته اگر از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی استفاده کنید ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد. اگر از شارژر خانگی ۷ کیلوواتی استفاده کنید این زمان به هفت و نیم ساعت افزایش خواهد یافت. با توجه به هزینه‌های شارژ محاسبه شده، هزینه‌ی رانندگی با یک شاسی‌بلند بنزینی سه برابر این قدبلند الکتریکی خواهد بود.

قوای محرکه تمام الکتریکی این خودرو نه تنها هزینه‌های کمتری را به مالکان تحمیل می‌کند بلکه آسایش و رفاه زیادی را نیز به ارمغان می‌آورد. همچنین فضای بار ۴۳۴ لیتری این خودرو تغییری با نسخه بنزینی نداشته و این هم یک نقطه مثبت دیگر است.

با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری که از همان ابتدا در دسترس است خودرو سواری کاملاً بی‌دغدغه‌ای را ارائه می‌کند. ۲۰۰۸ الکتریکی در زمان تخت گاز رفتن آرام و ساکت بوده و با پرفورمنس خوبی به پیش می‌رود. البته وقتی سرعت بالاتر برود شعاع حرکتی خودرو سریع‌تر کاهش خواهد یافت. استفاده از حالت اکو به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد اما در این حالت پاسخ کندتر میدونی گاز و کاهش قدرت پیشرانه را شاهد خواهید بود.

سواری خودرو نسبتاً راحت بوده و دست‌اندازها به خوبی جذب می‌شوند. شما برخی دست‌اندازها را حس خواهید کرد اما در کل سواری خودرو خوب ارزیابی می‌شود. البته چاله‌های بزرگ هنوز هم باعث لرزش شاسی می‌شوند اما با توجه با یک شاسی‌بلند کوچک طرف هستیم و نه یک خودروی اسپورت، سواری و هندلینگ در مرتبه خوبی هستند. فرمان سبک نیز با ماهیت ۲۰۰۸ الکتریکی همخوانی داشته و دقت بالایی دارد.

تغییرات بصری زیادی نسبت به نسخه‌های درون‌سوز وجود نداشته اما نسبت به این خودروها، ۲۰۰۸ الکتریکی از جلوپنجره متمایز و نشان‌های زیاد مختص این خودرو سود می‌برد.

داخل کابین نیز مشابه سایر مدل‌ها بوده و این موضوع خوبی است. همچنان پشت فرمان خودرو پشت آمپرهای دیجیتال دیده می‌شود و یک صفحه مرکزی ۱۰ اینچی هم در مدل GT Line بکار رفته است. این صفحه‌نمایش از گرافیک و سرعت واکنش خوبی برخوردار بوده و از اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری و… پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خودرو می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی، دوربین دنده‌عقب رنگی و سه سال سرویس‌های ارتباطی اشاره کرد. دیگر تجهیزات ۲۰۰۸ الکتریکی عبارت‌اند از حسگرهای پارک عقب، صندلی‌های گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های جلوی LED با دستیار نوربالا و تکنولوژی‌های ایمنی زیاد شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران و دوچرخه‌سواران و…

کیفیت کابین پذیرفتنی بوده اما وقتی با قیمت ۳۲۹۱۵ پوندی (پس از اعمال مشوق‌های دولتی) روبرو می‌شوید انتظار کیفیت بالاتری را دارید. این یک مشکل برای خودروهای الکتریکی کوچک در عصر حاضر است زیرا اگرچه ۲۰۰۸ الکتریکی شعاع حرکتی نسبتاً خوبی دارد اما هنوز هم از قیمت بالا رنج می‌برد.

البته وقتی هزینه‌های صرفه‌جویی شده نسبت به مدل درون‌سوز را در نظر بگیرید روبرو شدن با نسخه الکتریکی ۲۰۰۸ راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

پژو ۲۰۰۸ الکتریکی یک شاسی‌بلند کوچک با ظاهر و البته قیمتی تیز است هرچند با گذشت زمان این پول به خود شما باز خواهد گشت. برخلاف برخی خودروهای الکتریکی این خودرو همان فضای کابین و بار نسخه درون‌سوز را داشته و سواری‌اش نیز به لطف گشتاور آنی بهبود یافته است. تکنولوژی و تجهیزات ۲۰۰۸ الکتریکی نیز خوب بوده و بنابراین این یک تلاش خوب برای پژو است که برای بار اول قابل‌ستایش می‌باشد.

مشخصات پژو ۲۰۰۸ الکتریکی GT Line

  • قیمت: ۳۲,۹۱۵ پوند (پس از اعمال مشوق دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۵۰ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۷ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۳۳۱ کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.