پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی ب‌ام‌و سری ۴ جدید

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی ب‌ام‌و سری ۴ جدید

طراحی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ احتمالاً باعث شوکه شدن همه در تابستان سال جاری میلادی خواهد شد. ما پیش از رونمایی این خودرو توانسته‌ایم همراه تیم توسعه ب‌ام‌و پشت فرمان پروتوتایپ این خودرو بنشینیم و این ماحصل چیزی است که تجربه کرده‌ایم.

این تصاویر از پروتوتایپ سری ۴ پنهان کننده بزرگ‌ترین راز آن یعنی جلوپنجره بوده‌اند. اگرچه جلوپنجره خودرو در این تصاویر پوشانده شده اما با یکی از برجسته‌ترین جلوپنجره‌های کلیوی شکل ب‌ام‌و در تاریخ این برند روبرو خواهیم بود، قطعه‌ای که از کاپوت تا پایین سپر جلو کشیده خواهد شد. ب‌ام‌و می‌گوید این جلوپنجره بزرگ همانند X7 قطعه‌ای جذاب برای طراحی بخش جلو خواهد بود.

ما دو نسخه از سری ۴ جدید یعنی ۴۳۰i و M440i xDrive را تست کردیم. مدل اولی از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۵۶ اسب بخاری استفاده کرده و قوی است درحالی‌که مدل دوم به نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۶۹ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است. هر دو پیشرانه در سری ۳ سدان نیز بکار می‌روند و همین موضوع درباره شاسی هم صدق می‌کند. ب‌ام‌و شاسی را تصحیح کرده تا تجربه رانندگی سری ۴ جذاب‌تر و کامل‌تر باشد. فاصله‌ی بین چرخ های عقب ۲۳ میلی‌متر بیشتر بوده و خط سقف نیز ۵۷ میلی‌متر پایین‌تر آمده تا به این ترتیب مرکز ثقل خودرو ۲۱ میلی‌متر پایین‌تر آمده و درگ آئرودینامیک نیز به اندازه ۰.۰۱۵ بهبود یابد.

ب‌ام‌و همچنین روی سفتی و استحکام خودرو تمرکز کرده تا رفتار آن در جاده بهتر باشد. بخش عقب خودرو نیز سفت تر بوده و سیستم تعلیق نیز نسبت به سری ۳ سفت تر است.

ما اول پشت فرمان M440i نشستیم و سریعاً تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. شما در ارتفاع پایین می‌نشینید و از کابین کاپوتی را می‌بینید که پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمند ب‌ام‌و را پنهان کرده است. در مسیر تست که نزدیک مقر ب‌ام‌و در مونیخ بود سری ۴ مشکلی در رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نداشت. در واقع پیشرانه حتی مشتاق‌تر هم نشان می‌داد.

زمانی که از اتوبان خارج شدیم به جاده‌های پر پیچ و خم در شما مونیخ رسیدیم. اینجا بود که کوپه‌ی دو درب ب‌ام‌و واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. خودرو کاملاً قابل‌کنترل و سریع حس شده و طول آن کمتر از طول ۴.۷ متری واقعی‌اش حس می‌شود.

تکنولوژی شاسی تطبیقی نیز به عنوان آپشنی هزار پوندی در دسترس بوده و قطعاً ارزشش را دارد. این تکنولوژی باعث می‌شود سری ۴ به‌طور قابل‌توجهی بین حالت‌های کامفورت و اسپورت متمایز ظاهر شود و در حالت اسپورت اگزوز صدای بیشتری تولید کند.

۴۳۰i شاید نسبت به مدل M440i کم‌توان‌تر باشد اما خودرویی دیفرانسیل عقب بوده و حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است. به همین خاطر این مدل در پیچ‌ها دقیق‌تر و قابل مدیریت‌تر حس شده و دلیل آن نیز دیفرانسیل اسپورت روی اکسل عقب است که باعث می‌شود قدرت پیشرانه به‌طور نرم‌تری منتقل شود.

بهار سال آینده نسخه کابریولت سری ۴ عرضه خواهد شد و چند ماه پس از آن نیز مدل گرن کوپه چهار درب دیده خواهد شد.

همه‌ی چشم‌ها به جلوپنجره نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ دوخته شده و این قطعه‌ی به ظاهر کوچک پتانسیل کم کردن از جذابیت‌های یک کوپه دو درب فوق‌العاده را دارد. خوشبختانه بر پایه تست‌هایی که انجام دادیم این‌گونه نخواهد شد و نمی‌توانیم تصور کنیم که سری ۴ از رتبه یک این کلاس پایین کشیده شود.

مشخصات ب‌ام‌و M440i xDrive

  • قیمت: ۴۷ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت: ۳۷۲ اسب بخار
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.