پشت فرمان مرسدس-ای‌ ام‌ جی E63 S جدید

پشت فرمان مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S جدید

این E63 S جدید است. سوپر سدان ارتقا یافته‌ای که با ب ام و M5 رقابتی تنگاتنگ برای کسب عنوان بهترین خودرو در کلاس خود را دارد.

انتخاب سوپر سدان موردعلاقه بین محصولات AMG و M شبیه انتخاب پیتزای موردعلاقه است. شاید شما به یک خودرو علاقه بیشتری داشته باشید اما در واقع پاسخ اشتباهی وجود نداشته و هر دو جزو بهترین‌ها هستند. البته برای مدل سال ۲۰۲۰ شاهد به‌روزرسانی E 63 S هستیم و شاید این خودرو کمی دست برتر را داشته باشد.

از نظر ظاهری در بدنه شاهد همان تغییرات نسخه‌های استاندارد E کلاس خواهید بود. چراغ‌های جلو هم‌اکنون کوچک‌تر شده و با جلوپنجره جدیدی همراه شده‌اند. همچنین ورودی‌های هوای بزرگ در جلو نیز شبیه سوپرکار مرسدس یعنی AMG GT به نظر می‌رسند.

در مقایسه با E کلاس استاندارد، قوس چرخ ها ۲۷ میلی‌متر بیرون‌تر آمده‌اند تا بتوانند فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی در E 63 S را پوشش دهند. قوس‌های چرخ همچنین میزبان رینگ‌های ۲۰ اینچی هستند که آن‌ها نیز در پشت خود فضای کافی برای جا دادن دیسک‌های ترمز ۳۹۰ میلی‌متری را دارند. این دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر از رینگ‌های آلیاژی بکار رفته در فولکس‌واگن پولو هستند. البته ترمزهای سرامیک کربنی ۴۰۲ میلی‌متری نیز به‌صورت آپشن در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

در عقب نیز چراغ‌های جدید افقی باعث شده‌اند طراحی این سوپر سدان شبیه دیگر محصولات مرسدس همچون CLS و S کلاس جدید باشد. از جمله ویژگی‌های خاص AMG هم می‌توان اسپویلر لبه‌ای فیبر کربنی و خروجی‌های اگزوز جدید و تریم مشکی اطراف آن‌ها را برشمرد.

وقتی وارد کابین شوید شاهد جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس خواهید بود که شامل یک جفت صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی می باشد. نمایشگر مرکزی کنترل عملکردهای مهم از جمله سیستم ناوبری واقعیت افزوده، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی برمستر را بر عهده دارد. صفحه‌نمایش دوم هم پیش چشمان راننده قرار داشته و این پشت آمپرهای دیجیتال را می‌توان با عملکردهایی همچون شتاب سنج، تایمر پیست و منحنی‌های قدرت و گشتاور شخصی‌سازی نمود.

داشبورد از پانل‌های فیبر کربنی پر شده و تقریباً اکثر سطوح دارای تریم چرم هستند و به ندرت می‌توان سطحی پلاستیکی را مشاهده کرد. صندلی‌های اسپورت و برقی AMG نیز باعث می‌شوند راننده در ارتفاعی پایین قرار گیرد و البته با حمایت بسیار خوبی روبرو باشد. البته این صندلی‌ها دارای راحتی کافی برای سفرهای طولانی نیز هستند.

فرمان جدید نیز از AMG GT گرفته شده و دارای دکمه‌های بیشتر برای کنترل تنظیمات حالت رانندگی (از کامفورت تا اسپورت پلاس) می باشد. همچنین ویژگی‌هایی همچون سیستم اگزوز و دامپرها را نیز می‌توان از طریق دکمه‌ها کنترل کرد. هدف مرسدس انتقال اکثر عملکردهای مخصوص راننده به موقعیتی بوده که دست‌های راننده کمترین میزان ممکن از فرمان جدا شوند.

بهبودهای زیادی در خودرو رخ داده اما موضوع مهم همانی است که قبلاً بود. مهندسان AMG دست‌کاری در قوای محرکه استثنایی E 63 S را به صلاح ندانسته‌اند. این نیروگاه ۴ لیتری توئین توربو هنوز هم قدرت ۶۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.

بدون هرگونه تعجبی، E 63 S شتاب گیری وحشیانه‌ای دارد. این خودرو به‌صورت رسمی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای دارد که به سختی می‌توان آن را باور کرد. M5 کامپتیشن از این نظر یک دهم ثانیه بهتر بوده اما از نظر شخصیت و کاراکتر مرسدس برنده واضح است. صدای پیشرانه کاملاً عضلانی و قلدر مابانه بوده و غرش عمیقی در دورهای پایین دارد که هرچه به سمت ردلاین می‌رود بر شدت آن افزوده می‌شود.

و موارد هیجان‌انگیز به همین‌جا ختم نمی‌شوند. E 63 S چسبندگی زیادی داشته و تقریباً خللی بر پایداری آن وارد نمی‌شود. فرمان بازخورد مناسبی دارد و از دقت و توازن وزنی بالایی سود می‌برد. توازن طبیعی شاسی به همراه کشش زیاد به شما اجازه می‌دهند هر کاری بکنید. وارد پیچ شده و طوفان به پا کنید!

به لطف بازنگری در سیستم تعلیق تطبیقی، ژرمن‌ها می‌گویند E 63 S هم‌اکنون طیف وسیع‌تری از تنظیمات راحت تا اسپورت را ارائه می‌کند؛ اما در واقعیت تغییرات خیلی شدید نیستند. در سرعت‌های پایین سواری خودرو سفت بوده اما هرگز ناراحت نیست. در سرعت‌های بالا این موضوع به معنی پایداری عالی خواهد بود.

AMG E63 S در تک تریم نایت ادیشن پریمیوم پلاس عرضه می‌شود و قیمت آن ۹۸۳۷۰ پوند است. همچون گذشته نسخه استیشن هم با قیمت ۱۰۰۳۷۰ پوند در دسترس است که از نظر پرفورمنس کاملاً در حد برادر سدان بوده و درعین‌حال محفظه بار وسیع ۶۴۰ لیتری را ارائه می‌کند که بیشتر از فضای بار ۵۴۰ لیتری مدل سدان است.

تغییرات عمدتاً ظاهری باعث جذاب‌تر شدن خودرویی شده‌اند که پیش از این نیز جزو بهترین سوپر سدان های تاریخ بوده است. مرسدس-ای‌ام‌جی E 63 S از پرفورمنس فوق‌العاده در خط مستقیم و آرامشی بسیار خوب در کابین سود می‌برد. ظاهر، صدا و هیبت خودرو حتی در نسخه استیشن نیز بسیار هیجان‌انگیز بوده و همین موارد باعث شده‌اند E 63 S یکی از بهترین خودروهای دنیا باشد.

مشخصات مرسدس-ای ام جی E 63 S نایت ادیشن پریمیوم پلاس

  • قیمت: ۹۸۳۷۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۰۴ اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۰۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.