پشت فرمان سدان لوکس و فیس‌لیفت شده ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۰

پشت فرمان سدان لوکس و فیس‌لیفت شده ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۰

ب‌ام‌و سری ۵ برای مدل ۲۰۲۰ خود فیس لیفت شده و تغییراتی در زمینه طراحی ظاهری و قوای محرکه داشته است تا رقیبی تازه‌نفس‌تر برای آئودی A6 و مرسدس E کلاس فیس لیفت شده باشد.

با توجه به استانداردهای خود ب‌ام‌و در سال‌های اخیر، تغییرات هفتمین نسل سری ۵ نسبتاً ملایم بوده است. اگرچه بحث طراحی خودرو مبحثی شخصی است اما هرکسی که از شوک جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و سری ۴ جدید بیرون آمده باشد با دیدن سری ۵ فیس لیفت سورپرایز خواهد شد زیرا طراحان ب‌ام‌و ترجیح داده‌اند همان ظاهر مرسوم‌تر این خودرو را تا حد زیادی حفظ کنند.

در کابین نیز نقصی وجود ندارد و به‌روزرسانی اصلی آن به سیستم اطلاعات سرگرمی مربوط می‌شود. صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی سری ۵ مدل ۲۰۲۰ نسبت به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی قبلی بزرگ‌تر شده و از شاسی‌بلند X5 گرفته شده است. به لطف گرافیک واضح، زمان لود سریع و ارتباط خوب، ب‌ام‌و همچنان یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی دنیای خودرو را عرضه می‌کند.

باقی کابین تغییری نداشته و مشابه سری ۵ سال ۲۰۱۶ است. کیفیت ساخت کابین بسیار خوب بوده و حتی در مقایسه با کابین زیبا و باکیفیت A6 و E کلاس، سری ۵ پیام باکیفیت بودن خود را به خوبی منتقل می‌کند.

همین احساس کیفیت بالا به سواری سری ۵ نیز منتقل شده است. این سدان لوکس در خط مستقیم نرم و پایدار بوده و البته چابکی آن در پیچ‌ها نیز باعث می‌شود به شک بیفتید که آیا واقعاً وزن خودرو حدود ۲ تن است یا خیر. فرمان خودرو حس زیادی ندارد اما سنگینی خوبی داشته و به خوبی با شاسی همراه شده است.

ب‌ام‌و همچنین نسخه جدید M550i xDrive را معرفی کرده است. اگر تاکنون نسخه پرچم‌دار M5 را نرانده باشید احتمالاً متقاعد خواهید شد که همین نسخه پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود.

M5 و M550i xDrive تشابهاتی نیز دارند. هر دو خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند اما خب اینجا قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری را شاهد هستیم. در واقعیت این خودرو بسیار سریع بوده و پرفورمنس آن کاملاً کفایت می‌کند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای تنها بخشی از داستان است. حداکثر گشتاور پیشرانه از دور ۱۸۰۰ تا ۴۶۰۰ در دسترس بوده و بنابراین شتاب گرفتن با این سری ۵ به راحتی انجام می‌شود. برای شنیدن غرش نیروگاه ۸ سیلندر نیز تنها اندک اشاره‌ای به میدونی گاز کافی است. با وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز اصلاً خللی در کشش خودرو ایجاد نمی‌شود.

سرعت گرفتن M550i مخصوصاً وقتی‌که با آرامش و رفاه کابین آشنا می‌شوید دیوانه کننده است. سواری خودرو نسبت به سایر نسخه‌ها اندکی سفت تر بوده اما خب این کار برای نشان دادن ماهیت پرفورمنس خودرو است.

البته که نسخه‌های منطقی‌تر دیگری نیز وجود دارند. محبوب‌ترین مدل سری ۵ در اروپا از نوع ۵۲۰d خواهد بود. پیشرانه ۴ سیلندر دیزلی ۱۸۷ اسبی خودرو عملکرد خوب خود را با صدای کم و تکنولوژی هیبریدی ملایم و مصرف سوخت پایین ترکیب کرده است.

مدل ۵۳۰d نیز به‌روز شده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی این خودرو هم‌اکنون هماهنگی بهتری با شخصیت سری ۵ دارد. قدرت پیشرانه یاد شده به ۲۸۲ اسب بخار رسیده است.

همچنین نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز عرضه می‌شوند. به لطف تخفیف‌های مالیاتی شکی وجود ندارد که دو مدل ۵۳۰e و ۵۴۵e در بین خریداران سازمانی محبوبیت بالایی خواهند داشت. مدل اولی از پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی سود برده درحالی‌که پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی مدل دوم قدرت ۳۸۹ اسبی دارد.

قیمت M550i از ۷۱۳۶۵ پوند شروع می‌شود که ۳۰ هزار پوند کمتر از M5 بوده و البته حدود ۲۰ هزار پوند نیز بیشتر از مدل پایه ۵۳۰d می‌باشد.

شاید M550i معقول‌ترین انتخاب در خانواده ب‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۰ نباشد اما هنوز هم توانسته ۴.۵ ستاره از ۵ ستاره ممکن را به دست آورد و بنابراین نشان می‌دهد که خودرویی عالی است. ما مدل‌های ارزان‌تر و البته به همان لوکس سری ۵ را پیشنهاد می‌کنیم. تمامی اعضای این خانواده از کیفیت ساخت بسیار خوب، پیشرانه‌هایی عالی، کابینی بسیار آرام و تکنولوژی و هندلینگ قابل‌اعتنا سود می‌برند.

مشخصات ب‌ام‌و M550i xDrive

  • قیمت: ۷۱۳۶۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۲۳ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.