پشت فرمان دی اس ۷ کراس‌بک E-Tense جدید

پشت فرمان دی اس ۷ کراس‌بک E-Tense جدید

ما پیش از تجربه رانندگی با شاسی بلندهای لوکس دی اس فرانسه را داشته‌ایم اما مدل‌های دی اس ۳ و دی اس ۷ کراس بک قضاوت‌های مختلفی را برانگیخته‌اند. البته نسخه‌های الکتریکی شده آن‌ها وارد بازار شده و نسبت به مدل‌های بنزینی و دیزلی منطقی‌تر جلوه می‌کنند.

ما در اینجا پشت فرمان نسخه هیبریدی دی اس ۷ نشسته‌ایم که با پسوند E-Tense شناخته می‌شود. البته درحالی‌که مدل دی اس ۳ کراس بک E-Tense مدلی کاملاً الکتریکی است، برادر بزرگ‌تر از قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود می‌برد. این قدبلند فرانسوی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۹۷ اسب بخاری و واحد الکتریکی ۱۰۸ اسبی سود می‌برد. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۲۹۶ اسب بخار بوده و با سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند.

از میان قوای محرکه قابل انتخاب برای این خودرو، مجموعه پلاگین هیبریدی بهترین هماهنگی را با دی اس ۷ کراس بک داشته است. این مجموعه به‌طور سورپرایز کننده‌ای مشتاق به استفاده از پیشرانه الکتریکی بوده و این در حالی است که خودرو وزن ۱۹۰۰ کیلومتری داشته و شعاع حرکتی تمام الکتریکی آن به ۶۴ کیلومتر می‌رسد.

حتی زمانی که پیشرانه بنزینی این خودرو وارد مدار می‌شود گشتاور ۳۳۷ نیوتون متری پیشرانه الکتریکی به مدد پیشرانه آمده و عملکرد نرمی را موجب می‌شوند. شایان ذکر است گشتاور پیشرانه الکتریکی ۳۷ نیوتون متر بیشتر از پیشرانه بنزینی بوده و به‌طور آنی در دسترس است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دی اس ۷ کراس بک E-Tense در ۵.۹ ثانیه ثبت می‌شود که به اندازه‌ی هاچبک های داغ سریع است. این عملکرد نشان دهنده‌ی توانایی واحد الکتریکی در بهبود پرفورمنس خودرو و همچنین مصرف سوخت است؛ و اگرچه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دی اس سریع‌ترین تعویض‌ها را ندارد اما دنده‌ها را به نرمی تعویض می‌کند.

دی اس مدعی است مصرف سوخت این خودرو زیر ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است اما همانند تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی، میزان شارژ خودرو تأثیر مستقیمی روی مصرف سوخت آن خواهد داشت.

با وجود شارژ خانگی ۷.۲ کیلوواتی، باتری لیتیوم-یونی ۱۳.۲ کیلووات ساعتی این خودرو در یک ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ می‌شود که با توجه به شعاع حرکتی در دسترس کاملاً سریع است.

وزن باتری نصب شده در ارتفاع کم شاسی هم به بهبود سواری خودرو نسبت به نمونه‌های عادی دی اس ۷ کراس بک کمک می‌کند.

این مدل به‌صورت استاندارد از سیستم اکتیو اسکن سود می‌برد که از دوربین برای پایش مسیر پیش رو و تنظیم سیستم تعلیق استفاده می‌کند. این تکنولوژی بی‌نقص نیست اما خب عملکرد بهتری را ایجاد می‌کند؛ و اگرچه دی اس ۷ کراس بک پایدارترین سواری را در سطوح گوناگون ندارد اما عملکرد سیستم تعلیق در جاده‌ها خوب بوده و کابین هم باعث ایزوله نسبی سرنشینان از بیرون می‌شود.

فضای کابین و بار شاسی‌بلند لوکس فرانسوی‌ها نیز بسیار خوب بوده و فضای بار ۵۵۵ لیتری پاسخگوی تمامی نیازهاست. همچنین داخل کابین نیز فضای خوبی وجود دارد.

البته یکی از فاکتورهایی که به‌طور قابل‌توجهی جذابیت‌های دی اس ۷ کراس بک E-Tense را تحت تأثیر قرار می‌دهد قیمت ۵۶۰۷۵ پوندی مدل فول اولترا پرستیژ می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت آئودی Q5 50 TFSI e که قدرت مشابهی داشته بهای بین ۴۹۷۳۵ و ۶۴۵۸۵ پوندی دارد.

اگر خریدار ناوگانی و سازمانی باشید آلایندگی دی‌اکسید کربن ۳۵ گرمی در هر کیلومتر به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد اما هضم قیمت این خودرو واقعاً سخت است.

اگرچه جنس متریال بکار رفته در کابین خوب است اما به نظر نمی‌رسد کیفیت کلی کابین در حد و اندازه قیمت خودرو باشد.

مدل E-Tense از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی و راحتی استفاده تفاوتی با مدل‌های استاندارد ندارد. صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی مرکزی و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی خوب بوده اما استفاده از منوها کمی زمان‌بر است.

اما از نظر تجهیزات در این تریم کاملاً راضی خواهید شد. از جمله تجهیزات استاندارد دی اس ۷ کراس بک E-Tense می‌توان به دو صفحه‌نمایش، اپل کارپلی و اندروید اتو، ناوبری، سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های گرم و سرد شونده و ماساژوردار، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، حسگرهای پارک، دوربین دنده‌عقب و… اشاره کرد.

البته حتی با وجود تمامی این تجهیزات و بهبودهای مهندسی رخ داده، این تریم از دی اس ۷ کراس بک هنوز هم گران به نظر می‌رسد.

این اولین محصول پلاگین هیبریدی دی است اما جدای از بحث قیمت می‌تواند بهترین نسخه در خانواده دی اس ۷ کراس بک باشد. این خودرو نرم بوده و سیستم تعلیق آن نیز بهتر از نسخه استاندارد عمل می‌کند. E-Tense خودرویی جادار نیز بوده اما کابین و تکنولوژی آن هنوز هم پشت سر رقبا قرار می‌گیرد و قیمت تقریباً ۶۰ هزار پوندی آن نیز بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

مشخصات دی اس ۷ کراس بک E-Tense 4×4 Ultra Prestige

  • قیمت: ۵۶۰۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.