پر شدن ظرفیت فروش تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تا سال ۲۰۲۴

پر شدن ظرفیت فروش تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تا سال ۲۰۲۴

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که هنوز تولید می‌شود. این آفرودر جان‌سخت ژاپنی در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و سه دهه بعد هنوز هم فروش بالایی دارد تا جایی که گفته می‌شود ظرفیت فروش آن تا سال ۲۰۲۴ کاملاً پر شده است. طبق گزارش نشریهٔ استرالیایی درایو، نمایندگی‌های تویوتا در این کشور بر اساس نرخ تولید کنونی این خودرو محاسبه کرده‌اند که سفارش‌های فعلی در سال ۲۰۲۴ تحویل داده خواهند شد.

البته اگر تویوتا بتواند راهی برای افزایش تولید لندکروزر سری ۷۰ پیدا کند، شاید خریداران مجبور نباشند تا آن زمان صبر کنند زیرا مثل اکثر خودروها، مشکلات در زنجیرهٔ جهانی تأمین قطعات، تولید لندکروزر سالخورده را هم کُند کرده است. به دلیل محبوبیت بالای لندکروزر سری ۷۰ در استرالیا، تویوتا قصد دارد تا پایان امسال آن را به‌روزرسانی کند تا بتواند قوانین تصادف جانبی سخت‌گیرانه‌تر این کشور را رعایت کند. این یعنی تویوتا فعلاً برنامه‌ای برای کنار گذاشتن این آفرودر سالخورده ندارد و همچنان به تولید آن ادامه خواهد داد.

لندکروزر سری ۷ در استرالیا با یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل عرضه می‌شود که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در تیپ‌های مختلفی قابل خریداری است که در بین آن‌ها تیپ GXL کمی لوکس‌تر است. در خانوادهٔ لندکروزر سری ۷۰ یک نسخهٔ پیکاپ هم وجود دارد که GX نامیده می‌شود.

اما چرا هنوز خریداران زیادی خودرویی را انتخاب می‌کنند که در اواسط دههٔ ۸۰ به بازار آمده است؟ یکی از دلایل اصلی این موضوع جان‌سختی سری ۷۰ است. علاوه بر این، اگر قطعه‌ای در این ماشین خراب شود تعمیر یا تعویض آن بسیار آسان و کم‌هزینه خواهد بود. دلیل بعدی هم قیمت مناسب سری ۷۰ است که از ۶۷,۴۰۰ دلار استرالیا معادل ۴۷,۶۰۰ دلار آمریکا آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت لندکروزر سری ۳۰۰ جدید در این کشور از حدود ۱۵۰ هزار دلار استرالیا معادل ۱۰۶ هزار دلار آمریکا آغاز می‌شود.

البته سری ۷۰ کنونی دقیقاً همان خودرویی نیست که در دههٔ ۸۰ تولید می‌شد و تویوتا آن را طی سال‌ها بروز و به تجهیزات مدرنی مثل تهویه مطبوع، ترمز ABS و پنجره‌های برقی مجهز کرده است. همچنین در حال حاضر تمام تیپ‌های سری ۷۰ به کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری و بلوتوث مجهز هستند درحالی‌که تیپ GXL حتی از سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها هم برخوردار است. تمام نسخه‌های این ماشین از یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد.

با توجه به این ویژگی‌ها، اینیوس گرنادیر را می‌توان معادل امروزی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ دانست زیرا نسل جدید لندکروزر، دیفندر و G کلاس بسیار لوکس‌تر و گران‌تر از قبل شده و نمی‌توانند به‌عنوان یک آفرودر جان‌سخت و ساده مورداستفاده قرار گیرند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.