پرینت سه‌ بعدی خودروی الکتریکی در سه روز با قیمت ۱۰ هزار دلار!

پرینت سه‌بعدی خودروی الکتریکی در سه روز با قیمت ۱۰ هزار دلار!

شرکت‌های چینی Polymaker و X Electrical Vehicle Limited که در کار پرینت سه‌بعدی هستند یک خودروی شهری الکتریکی شده را با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید کرده و نام آن را LCEV گذاشته‌اند. این خودرو تنها ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

مدیرعامل Polymaker با دانستن اینکه کمپانی‌های دیگری هم وجود دارند که از پرینت سه‌بعدی برای تولید استفاده می‌کنند ادعا کرده هیچ محصول دیگری را نمی‌توان از نظر ابعاد، مقیاس و استحکام با LSEV مقایسه کرد.

LSEV طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۲۴۸۹/۱۲۹۵/۱۴۹۸ میلی‌متری داشته و در واقع کوچک‌تر از اسمارت فورتو می‌باشد. این خودرو همچنین ۴۵۰ کیلوگرم وزن داشته و ادعا شده به سقف سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین در اخبار آمده که این خودرو محدوده حرکتی ۱۴۹ کیلومتری دارد.

X Electrical Vehicle Limited این خودرو را با استفاده از تنها ۵۷ قطعه طراحی کرده درحالی‌که خودروهای مرسوم بازار بیش از ۲ هزار قطعه و وزنی بیشتر از ۹۹۸ کیلوگرم دارند. همه این‌ها را Polymaker می‌گوید! تنها قطعات مشهودی که در LSEV پرینت سه‌بعدی نشده‌اند شاسی، صندلی‌ها و قطعات شیشه‌ای هستند. متریال پرینت شده جنسی از نایلون بهبود یافته، پلی لاکتیک اسید و ترموپلاستیک پلی اورتان دارند.

این کمپانی چینی می‌گوید محصولش ۴ تا ۵ برابر مستحکم‌تر از یک خودروی مشابه از نظر ابعاد همچون اسمارت می‌باشد.

Polymaker ادعا می‌کند این خودرو را می‌تواند تنها در ۳ روز بسازد که واقعاً احساس‌برانگیز و البته ترسناک به نظر می‌رسد!

هم‌اکنون برنامه‌هایی برای عرضه LSEV در اروپا و آسیا با موعد زمانی آوریل ۲۰۱۹ و با قیمت ۱۰ هزار دلار وجود دارد. بنا به گفته سازنده قبلاً ۷ هزار سفارش برای این خودروی الکتریکی کوچک دریافت شده و اکثر خریداران از اروپا بوده‌اند. Polymaker برنامه‌هایی برای ساخت حدود ۲۰ هزار دستگاه از LSEV پیش از پایان سال آینده دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا LSEV به آمریکا نیز وارد خواهد شد یا خیر. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.