پرونده ویژه NHTSA برای بررسی تصادف یک تسلا با یک موتورسوار

پرونده ویژه NHTSA برای بررسی تصادف یک تسلا با یک موتورسوار

موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا یا همان NHTSA امروز اعلام کرد یک پرونده بررسی تصادف ویژه را برای یک دستگاه تسلا مدل Y باز می‌کند. این موسسه اشاره‌ای به جزئیات تصادف رخ داده نکرد اما رویترز می‌گوید در این تصادف یک موتورسوار ۴۸ ساله پس از برخورد با مدل Y در بزرگراه ریورساید جان خود را از دست داده است. گفته می‌شود این بزرگراه پس از تصادف بسته شده است. موتورسوار در لاین کناری بوده و تسلا نیز پشت سر او حرکت می‌کرده ولی مشخص نیست که این تصادف دقیقاً در کجا و به چه علتی رخ داده است. گفته می‌شود راکب موتورسیکلت پس از تصادف به بزرگراه پرتاب شد و امدادگران مرگ او را تائید کردند.

راننده تسلا در این تصادف آسیبی ندیده و پلیس می‌گوید آزمایش الکل او نیز منفی بوده است. البته راننده به خاطر این تصادف بازداشت نشد. موسسه NHTSA از داده‌های صحنه‌های تصادف ویژه خود برای تعیین مشکلات مهندسی‌ای که شاید با تصادفات ارتباط داشته باشند استفاده می‌کند. به‌طور خاص باید گفت این برنامه می‌تواند روی بهبود تکنولوژی‌های ایمنی جدید تأثیر داشته باشد. برای مثال ایجاد چنین پرونده‌های خاصی در توسعه کیسه‌های هوا حیاتی بوده‌اند.

NHTSA تعداد ۳۷ پرونده بررسی ویژه را در تصادفاتی که محصولات تسلا حضور داشته‌اند باز کرده و سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته همچون اتوپایلوت نیز نقش پررنگی در این میان داشته است. در این پرونده‌ها ۱۸ فوتی ثبت شده است. اخیراً این موسسه سه پرونده بررسی ویژه را برای تصادفات محصولات تسلا در هفته‌های گذشته مطرح کرد. از جمله این پرونده‌ها می‌توان به تصادفی در فلوریدا اشاره کرد که منجر به مرگ راننده ۶۶ ساله و سرنشین ۶۷ ساله آن شد. همچنین NHTSA در حال بررسی دقیق سیستم اتوپایلوت است و درصورتی‌که اشکالی یافت شود شاید ۸۳۰ هزار دستگاه از محصولات تسلا فراخوان شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.