پروجکت وان رودستر؟! شاید وقتی دیگر…

پروجکت وان رودستر؟! شاید وقتی دیگر…

حدود یک سال از زمان رونمایی هایپرکار مرسدس-ای ام جی پروجکت وان در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ می‌گذرد. موضوع عجیب اینکه از آن زمان تاکنون چیز زیادی درباره این هایپرکار برخاسته از دل فرمول ۱ به گوشمان نرسیده اما باور بر این است نسخه‌ی آماده‌ی تولید این هایپرکار به زودی پدیدار خواهد شد. این موضوع احتمالاً به معنی انتشار اطلاعات جدید و مهم از پروجکت وان می‌باشد.

اگر بخواهیم به شایعات تکیه کنیم باید گفت مهندسان با استعداد آفالترباخ ایده‌ی تولید نسخه‌ی رودستر این کوپه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری را در سر می‌پرورانند. اگرچه تنها ۲۷۵ دستگاه از نمونه‌ی سقف ثابت پروجکت وان ساخته خواهد شد اما گفته شده سقف تولید مدل رودستر ۵ تا ۱۰ دستگاه خواهد بود. البته به نظر می‌رسد این خودرو را نخواهیم دید زیرا برنامه‌های تولید آن فعلاً به فراموشی سپرده شده است.

همین داستان درباره نسخه‌ی مختص پیست نیز صادق است. این رویه را خودروهای استون مارتین والکری AMR Pro، فراری لافراری FXX K Evo و مک لارن P1 GTR طی کرده‌اند. برنامه‌ی ابتدایی مرسدس ساخت ۲۵ تا ۵۰ دستگاه از نسخه‌ی پیست این هایپرکار بوده اما این برنامه‌ها نیز به خط تولید راه نخواهند یافت.

اما درباره‌ی نسخه‌ی نهایی کوپه باید گفت خبرهایی درباره احتمال استفاده از نام دیگری به گوش می‌رسد اما نام پروجکت وان نیز کاملاً جذاب است. خبری دیگر به وجود حالت Qualification مربوط می‌شود که حدس می‌زنیم باعث تیزتر شدن همه‌ی اجزای خودرو به منظور سریع‌تر شدن این هایپرکار خواهد شد.

اگر شانس خرید این هایپرکار ۲.۵ میلیون دلاری را داشته باشید احتمالاً می‌دانید که پروجکت وان شما پس از ۵۰ هزار کیلومتر باید به کارخانه فرستاده شود تا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی خودرو از نو احیا شود. درباره‌ی مشکلات جهان اول صحبت می‌کنیم…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.